استفاده حداکثری از ظرفیت شهر لجستیکی خلیج فارس/ جذب سرمایه‌‌ بخش خصوصی در بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد مباحث مربوط به جذب سرمایه‌های پراکنده بخش خصوصی برای رونق فعالیت‌های ارزش افزوده در اراضی 2400 هکتاری (شهر لجستیکی خلیج فارس) پیگیری شود.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، محمد راستاد با اشاره به‌ نقش و جایگاه راهبردی استان هرمزگان به عنوان پایتخت دریایی ایران بیان کرد: بیش از 70 درصد اتفاقات و پیشرفت‌های صنعت حمل و نقل کشور، در استان هرمزگان جریان دارد. 
وی گفت: مباحث مربوط به جذب سرمایه‌های پراکنده بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های بزرگترین بندر بازرگانی ایران بسیار حائز اهمیت است و حتی به نسبت سایر بنادر کشور، اهمیت مضاعفی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در بخش اراضی الحاقی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی موسوم به «2400 هکتاری» اضافه کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت این شهر لجستیکی و اجرای طرح‌های ارزش افزوده با استفاده از سرمایه و مشارکت بخش خصوصی، می تواند تقویت کننده فعالیت های اقتصادی درآمدزا و رونق بخش صادراتی، وارداتی و ترانزیتی باشد. 


تردد‌ 6 میلیون نفر-سفر دریایی بدون‌ سانحه در نوروز 98/ هرمزگان الگویی موفق در زمینه رونق گردشگری 


راستاد اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی تولیت اصلی سفرها و تأمین ایمنی و آسایش گردشگران دریایی را بر عهده داد 
‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: نوروز امسال تردد 6 میلیون و 200 هزار نفر سفر بدون‌ سانحه‌‌ در مسیرهای دریایی کشور به انجام رسید که اقدامات پیشگیرانه و مدیریت سوانح در شرایط اضطرار موجب شد تا بار دیگر، امسال هم نوروز بدون سانحه‌ای را پشت سر بگذاریم.
راستاد تصریح کرد: بیست و ششم اسفند سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی از چندین طرح گردشگری دریایی در هرمزگان به ویژه در جزیره قشم و سایت‌های گردشگری جنگل‌های حرا بهره‌ برداری شد.
وی عنوان کرد: طی سالیان اخیر، اقدامات سازمان بنادر در زمینه ایجاد زیرساخت و توسعه گردشگری دریایی روی استان هرمزگان متمرکز است اما قطعاً در سایر استان‌ها نیز احتیاج به بهبود زیرساخت‌ها داریم و هرمزگان الگویی موفق در زمینه رونق بخشی به مسافرت ها و گردشگری دریایی در سطح کشور است که البته این میزان عرضه خدمات، متناسب با تقاضای سفر مردم نیست و باید حمایت‌های بیشتری از سرمایه‌گذاران گردشگری دریایی صورت بگیرد.

منبع: فصل تجارت

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نقشه راه هوشمندسازی بنادر تا ۱۴۰۰ نهایی شد/ اجرای ۱۱ پروژه مهم و عملیاتی در نقشه راه هوشمندسازی بنادر

پ اردیبهشت 5 , 1398
مدیرکل فناور اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر با بیان اینکه رویکرد این سازمان، رقابت پذیری و برخورداری از برنامه مشخص در توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک است، گفت: الزامات دولت الکترونیک و همچنین تجربه بنادر موفق در جهان، دو الگو اصلی سازمان بنادر در ارائه خدمات پیشرفته الکترونیکی به ذی نفعان محسوب می شود.

شاید برای شما جالب باشد