توسعه ورزش‌های ساحلی و آبی از عوامل موثر شکوفایی اقتصادی است

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی ساحلی و توسعه ورزش‌های آبی یکی از عوامل موثر شکوفایی اقتصادی است که می‌تواند به جذب گردشگر و اقتصاد اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان در هرمزگان تقویت کند.

والیبال ساحلی در ایران
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، محمودرضا امیاری اظهارداشت: استفاده از ظرفیت‌های ساحلی برای توسعه ورزش‌های مرتبط با آن می‌تواند فرصتی در ایجاد نشاط اجتماعی و البته شکوفایی اقتصادی مناطق ساحلی کشور باشد.

وی با اشاره به تجارب موفق سایر کشورها در این زمینه افزود: بسیاری از کشورهای ساحلی تلاش کرده‌اند با ایجاد امکانات ورزشی در این مناطق با جلب نظر گردشگران گردش مالی و اشتغالزایی پایدار برای اقتصادشان ایجاد کنند که ایران نیز با در اختیار داشتن چند صد کیلومتر ساحل بکر و قابل استفاده در شمال و جنوب کشور می‌تواند استفاده بهینه از این امکانات خدادادی داشته باشد.

امیاری همچنین درباره ایجاد امکانات ورزشی در جزیره قشم تصریح کرد: برای افتتاح سالن ورزشی سام و زال قشم به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: رایزنی برای تامین بودجه سالن ورزشی سام و زال با جدیت در حال انجام است که بازدید معاون وزیر ورزش و جوانان کشورمان در هفته گذشته در سفر به قشم از این ورزشگاه نیمه تمام در جزیره به همین منظور بوده است.

هدفگذاری ایجاد ورزش‌های ساحلی در جزایر

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان، سواحل جزایر در هرمزگان از جمله جزیره قشم، محل مناسبی برای ایجاد ورزش‌های ساحلی و آبی است و برای ارتقای این ورزش‌ها در استان هرمزگان و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، روی سواحل هدف‌گذاری خواهیم کرد.

وی یادآورشد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب ورزش‌های ساحلی از مجله فوتبال، والیبال، هندبال، فوتوالی و همچنین توسعه ورزش‌های آبی در جزایر خلیج فارس و دیگر نقاط استان از جمله شنا، غواصی، جت‌اسکی، قایقرانی و اسکی روی آب، یکی از عوامل موثر شکوفایی اقتصادی است که می‌تواند به جذب گردشگر کمک و اقتصاد اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان در هرمزگان را تقویت کند.   

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

یک دیدگاه برای “توسعه ورزش‌های ساحلی و آبی از عوامل موثر شکوفایی اقتصادی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به تماشای چابهار در قرنطینه

ش مرداد 25 , 1399
پانته‌آ فلاحی جهانگرد ایرانی - آمریکایی در یادداشتی تجربه سفر خود به سرزمین کوه‌های مریخی را روایت می‌کند.
کوه‌های مریخی بندر چابهار در سواحل مکران

شاید برای شما جالب باشد