آغاز داکینگ دو یدک‌کش بر روی سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای حفظ و ارتقاء توان عملیاتی بنادر کشور برای اولین بار، به‌طور هم‌زمان عملیات داکینگ دو فروند شناور یدکش در سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی انجام و تعمیرات اساسی زیرآبی این دو فروند شناور آغاز شد.

داکینگ دو یدک‌کش بر روی سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، علی‌رضا محمدی کرجی ران، با اشاره به ظرفیت ایجادشده در سرسره و محوطه تعمیراتی بندر شهید رجایی، اظهار کرد: این سرسره و بخش تعمیرات شناورها قابلیت آن را دارد که در ماه دو فروند یدک‌کش و ۶ فروند شناور کوچک را تعمیر اساسی کرده و وارد چرخه خدمات حمل‌ونقل تجاری و مسافری کند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آمادگی این بخش برای ارائه خدمات به کلیه بنادر جنوب کشور خبر داد و گفت: علاوه بر ظرفیت ایجادشده برای تعمیرات دو فروند یدکش در ماه این آمادگی وجود دارد تا شناورهای کوچک زیر هزار اسب بخار را که در بخش‌های تجسس و نجات، زباله روبی دریا، گشت و شناسایی، طناب گیری و حتی تفریحی فعالیت می‌کنند را در این بخش پذیرش کنیم.

سرسره تعمیرات شناورهای دریایی بندر شهید رجایی
سرسره تعمیرات شناورهای دریایی بندر شهید رجایی/آرشیو

محمدی کرجی با بیان اینکه در حال حاضر و به‌منظور حفظ و ارتقاء توان عملیاتی در بنادر کشور تعمیرات شناورها اعزامی از استان‌های هم‌جوار در حال انجام است، تصریح کرد: روز گذشته عملیات داکینگ دو فروند شناور یدکش بر روی سرسری تعمیرات بندر شهید رجایی انجام و عملیات تعمیرات زیرآبی و انجام بازدیدهای بدنه و همچنین بازرسی‌های موسسه رده‌بندی بر روی این دو شناور آغاز شد.

این مقام مسئول در خصوص مدت‌زمان تعمیرات این دو فروند یدکش بیان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شناور هدایت ۳ اعزامی از بندر بوشهر طی دو هفته و شناور عاشورا متعلق به بندر شهید رجایی طی چهار هفته تعمیر شده و به ناوگان عملیاتی بنادر کشور خواهند پیوست.

سرسره تعمیرات شناورهای دریایی بندر شهید رجایی
سرسره تعمیرات شناورهای دریایی بندر شهید رجایی/آرشیو

به گزارش مارین‌پرس؛ در نیمه نخست سال جاری ۱۱ فروند شناور در بخش تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی به دست متخصصین مبرز و کارآزموده این حوزه تعمیر و به چرخه ناوگان خدمات دریایی کشور الحاق شده‌اند.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مرگ ۹۰ نهنگ در استرالیا و عملیاتِ نجاتِ ۱۸۰ نهنگ باقی مانده

س مهر 1 , 1399
امدادگران حیات وحش می‌گویند: تاکنون دست‌کم ۹۰ نهنگ از ۲۷۰ نهنگی که در ساحل جزیره تاسمانی استرالیا گیر افتاده‌اند، تلف شده‌اند.
به ساحل زدن و خودکشی و مرگ نهنگ ها در جزیره تاسمانی استرالیا

شاید برای شما جالب باشد