تخصیص تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت شناورهای داخلی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از تخصیص تسهیلات ارزان قیمت از محل وجوه سازمان بنادر و دریانوردی برای ساخت شناورهای داخلی خبر داد.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، رضا مدرس در جلسه کار گروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر اظهار داشت: این تسهیلات به منظور تقویت ناوگان دریایی جزیره ابوموسی و سایر جزایر استان و حمایت از سرمایه گذار و تولیدات داخلی تخصیص یافته است.

وی بر توسعه جزایر با رویکرد گردشگری تاکید کرد و افزود: توسعه جزایر با رویکرد گردشگری، اسکان گردشگران و حفظ توان دفاعی مناطق باید صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به استخدام نیروها در  جزیره ابوموسی، بیان کرد: استخدام نیرو در دستگاه های اداری و شرکت های مستقر در شهرستان ابوموسی باید با اولویت نیروهای بومی باشد.

مدرس به احداث ساختمان مرجع دریایی در جزیره ابوموسی اشاره کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی کشور متولی احداث ساختمان مرجع دریایی و راه اندازی ایکس ری در جزیره ابوموسی شده است.

وی با اشاره به طرح جامع ابوموسی و سایر جزایر استان، بیان کرد: طرح جامع ابوموسی و سایر جزایر هرمزگان در قالب یک طرح مشخص با متولی گری سازمان بنادر و دریانوردی کشور ظرف سه ماه جمع بندی و به شورای عالی ارسال خواهد شد.

طرح مدیریت یکپارچه سواحل و جزایر تهیه خواهد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: طرح مدیریت یکپارچه سواحل و جزایر و شرح خدمات پهنه بندی همه جزایر استان برای تصویب شورای معماری شهرسازی توسط سازمان بنادر و دریانوردی کشور ارسال خواهد شد.

مدرس بیان کرد: تمامی طرح جامع ابوموسی باید حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری به مرحله ابلاغ از طریق شورای عالی معماری و شهرسازی برسد.

وی به مصوبه هیأت وزیران در سال ۸۷ در خصوص توسعه جزیره ابوموسی و سایر جزایر استان اشاره کرد و گفت: این مصوبه در دولت دوازدهم احیا شد و  پیرو دستور استاندار هرمزگان در حاشیه سفر و بازدید وزیر کشور از جزایر استان، تمامی بندهایی که از مصوبه هیأت وزیران اجرایی نشده بودند باید از طریق کار گروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر پیگیری و نتیجه به کار ویژه مرز شورای امنیت کشور ارسال شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نگاهی به تحریم‌های مربوط به صنعت کشتیرانی

چ تیر 19 , 1398
اگرچه با اجرای برجام، تحریم‌های صنعت کشتیرانی ایران لغو شدند اما باخروج امریکا از برجام در سال 97، دوباره این صنعت در لیست سیاه تحریم‌های امریکا قرار گرفت و بسیاری از شرکت‌های بزرگ مرتبط با این صنعت مبادلات تجاری خود با کشتیرانی ایران را قطع کردند البته به گفته مقامات و مسوولان حوزه بندری و همچنین کشتیرانی، تحریم‌های امریکا مانند تحریم‌های شورای امنیت الزام‌آور و فلج‌کننده نیستند.
تحریم دریایی و کشتیرانی و حفاری ایران توسط آمریکا

شاید برای شما جالب باشد