ساخت کشتی هیدروژنی سازگار با محیط زیست

یک شرکت هلندی از تولید مدل مفهومی یک کشتی لوکس با سوخت هیدروژنی خبر داده است که سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، شرکت سینوت از کشتی آکوئا در موناکو رونمایی کرده که ۱۱۲ متر طول دارد و سوخت آن تنها هیدروژن مایع است. کشتی یاد شده در صورت تکمیل ظرفیت سوخت می تواند مسافتی ۶۹۴۵ کیلومتری را بپیماید.

مخازن هیدروژن مایع این کشتی در وسط بدنه آن و با امنیت زیاد جاسازی شده است. برای این کشتی پنج عرشه هم در نظر گرفته شده تا مسافران از مشاهده دریا لذت ببرند. دو مخزن کشتی یادشده می توانند هیدروژن مایع را در دمای منفی ۲۵۳ درجه سانتیگراد نگهداری کنند.

ساخت کشتی هیدروژنی سازگار با محیط زیست دریایی توسط شرکت هلندی

انرژی حاصل از سوختن هیدروژن این مخازن به ۴ مگاوات می رسد که برای تامین انرژی دو موتور برقی یک مگاواتی کافی است. همچنین دو پیشرانه ۳۰۰ کیلوواتی برای افزایش قدرت مانور کشتی مذکور در نظر گرفته شده است. باتری های این کشتی نیز قادر به تولید ۱.۵ مگاوات ساعت انرژی هستند.

حداکثر سرعت این کشتی به ۳۱ کیلومتر در ساعت می رسد و در درون آن امکانات لوکس ورزشی، تفریحی و رفاهی نیز درنظر گرفته شده است. از جمله این امکانات می توان به آبنمای زیبا و استخر اشاره کرد. اما این کشتی با توجه به مصرف سوخت هیدروژن به هیچ وجه دریا و هوا را آلوده نمی کند.

منبع: مهر

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تبلور باور ملی در توسعه ناوگان‌ نیروی دریایی ارتش

س مهر 2 , 1398
فرمانده کارخانجات نداجا یکی از رسالت‌های کارخانجات نیروی دریایی را تعمیر ناوگان دریایی برشمرد و گفت: از دوران دفاع مقدس این وظیفه بر عهده ماست امروز نیز در امر آماده سازی و تعمیر ناوگروه‌ها نیز در حال فعالیت هستیم.
ناوچه پیکان نیروی دریایی ارتش با کد P22

شاید برای شما جالب باشد