۶۰ شناور آتشخوار در دست ساخت است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با استفاده از توان داخلی ۶۰ شناور آتشخوار برای استقرار دربنادر با آبخور پایین کشور در دست ساخت است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، محمد راستاد در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث اسکله شمع و عرشه بندر بوالخیر افزود: این شناورها بر اساس “طرح  تحول صنایع دریایی ” برای تولید ناوگان مورد نیاز بنادر کشور ساخته می‌شود.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور بیان کرد: در این ارتباط بنادر کوچکی مانند محمدعامری و بوالخیر استان بوشهر نیز از این شناورها برخوردار می‌شوند که این مهم به افزایش سطح ایمنی آنها کمک شایانی می‌کند.

راستاد در ارتباط با احداث اسکله پهلوگیری و دایک سنگی در بندر تجاری بوالخیر استان بوشهر بیان کرد: بندر بوالخیر در مقطعی بخوبی توانست از ظرفیت ایجاد شده استفاده کند و بالاترین حجم ترافیک با این امکانات محدود  را  این بندر مدیریت کرد.

وی افزود: احداث اسکله پهلوگیری در بندر بوالخیر برای پاسخگویی به روند رو به رشد تقاضا در این بندر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم با اجرای درست و دقیق طرح توسعه در بوالخیر، یک بندر استاندارد و مطابق با معیارهای بنادر تجاری در سواحل دلوار شکل گیرد.

راستاد گفت: هر بندر در کنار طرح‌های زیربنایی به پسکرانه مناسب و تاسیسات روبنایی از جمله انبار سر پوشیده و روباز، ساختمان های پشتیبانی نیاز دارد.

وی تاکید کرد: در این ارتباط با احداث دایک حفاظتی و استحصال اراضی فضا برای تاسیسات روبنایی بنادر فراهم می‌شود.

توسعه  بندر بوالخیر در سه فاز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر و دایک سنگی به طول ۴۷۰ در بندر تجاری بوالخیر تنگستان ظرف مدت ۲۰ ماه و با ۲۵۲ میلیار ریال اعتبار اجرایی می‌شود.

سیاوش ارجمندزاده یادآور شد: طرح توسعه این بندر شامل اجرای اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۴۵۰ مترو احداث دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر برای تامین فضای خشکی در پسکرانه و مستحدثات، تاسیسات، و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که اجرای آن در سه فاز پیش بینی شده است.

 بندر بوالخیر از توابع بخش دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیر جرثقیل کانتینر بر توسط متخصصان داخلی در بندر شهید رجایی

پ مهر 18 , 1398
برای نخستین بار در کشور جرثقیل کانتینر بر توسط متخصصان داخلی در بندر شهید رجایی بندرعباس تعمیرشد.
بندر شهید رجایی بزرگترین بندر تجاری ایران

شاید برای شما جالب باشد