صنایع کشتی سازی داخلی باید تقویت شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: مصوبات مجلس باید در راستای تقویت صنایع کشتی سازی داخلی کشور باشد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین نیوز، حسین هاشمی تختی اظهار کرد: طی ۳ ساله اخیر یکی از جدی ترین مباحث ما در کمیسیون عمران مجلس و کمیته بندری و دریایی و همین طور فراکسیون دریایی کشور، بررسی نقش و جایگاه صنایع کشتی سازی کشور و امکان سنجی توسعه آنها برای رفع نیازهای داخلی بود.

وی افزود: روز گذشته  فرصتی دست داد تا از صنایع کشتی سازی مستقر در هرمزگان و ظرفیت ها و قابلیت های هر کدام از واحدها بازدید جامعی داشته باشیم و سطح توانمندی هر کدام از بخش ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: با فعال کردن بیش از پیش این صنعت در کشور نه تنها قادر خواهیم بود که اقتصاد ملی مان را بر پایه ظرفیت های دریامحور تقویت کنیم بلکه می توانیم افق های تازه ای از رشد و پیشرفت را در پیش روی استان قرار داد.

هاشمی تختی گفت: بزودی جلسه مشترکی پیرامون همین مباحث در کمیسیون عمران و با حضور اعضای فراکسیون دریایی و کمیته بندری و صنایع دریایی برگزار خواهیم کرد که ماحصل آن را هدف گذاری تصویب مصوباتی قرار خواهیم داد که تقویت کننده صنایع کشتی سازی داخلی باشد.

وی عنوان کرد: امکان حمایت های مالی از منابع مختلف برای رونق این صنعت را نیز بررسی خواهیم کرد و در خصوص ایجاد مرز رسمی در محدوده این منطقه را نیز مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

وی از مزایای ابجاد مرز رسمی در صنایع کشتی سازی و فراساحل در هرمزگان را کاهش هزینه تمام شده ساخت و تعمیر کشتی ها عنوان و اظهار کرد: در این سفر همچنین فرصتی بدست آمد تا  قانون صنایع دریایی را مورد بررسی بیشتری قرار دهیم و آن بخش هایی که دولت اجرا نکرده را احصاء و برای عملیاتی شدن ، تذکر دهیم.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف ناو هواپیمابر ژاپنی با ربات زیر دریایی

س مهر 30 , 1398
یک ربات زیردریایی مجهز به سیستم ردیاب صوتی، موفق به شناسایی یک ناو هواپیمابر ژاپنی مربوط به دوران جنگ جهانی دوم شد.

شاید برای شما جالب باشد