بازگشت مجدد کرونا به بنادر آسیایی با تغییر خدمه کشتی‌ها

در پی تسهیل امکانات تغییر خدمه کشتی‌ها در برخی بنادر آسیا مواردی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در آن‌ها مشاهده شده است که این کار نگرانی مسئولان بندری و حمل و نقل دریایی را افزایش داده است.

بندر شینهواندو چین - Qinhuangdao Port
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، در پی توصیه‌های اجباری سازمان بین‌المللی دریانوردی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد دریایی برخی از بنادر آسیایی تسهیلاتی را برای تغییر خدمه با رعایت پروتکل‌های سخت‌تر در پیش گرفته‌اند که متاسفانه علی‌رغم رعایت کلیۀ موارد بهداشتی گزارش می‌رسد که محدودیت‌های ایجاد شده در زمینۀ رعایت بهداشت برای سلامت دریانوردان چندان مؤثر نبوده و در برخی بنادر مواردی از ابتلای مجدد دریانوردان به ویروس کرونا رویت شده است.

در این راستا ادارۀ دریایی و بندری سنگاپور اعلام کرد کرونای ۱۵ دریانورد فیلیپینی که به منظور تعمیر و سوخت‌گیری وارد بندر شده بودند، مثبت اعلام شده و قرنطینه مجدد آن‌ها آغاز شده است.

به گفتۀ کارشناسان متاسفانه عدم رعایت مسائل بهداشتی نیز در برخی بنادر منجر به بروز بیماری جدید کرونا شده است و در این میان متأسفانه اعلام نتایج جعلی منفی بودن بیماری کرونا به عنوان یک کسب و کا‌ر برای عده‌ای سودجو درآمده است به گونه‌ای که در بندر سنگاپور دو زن  فیلیپینی به دلیل فروش نتایج جعلی دستگیر شدند.

از سوی دیگر بنادر چینی نیز شاهد مواردی از کووید ۱۹ بین دریانوردان بودند که وارد بندر شده‌اند و متاسفانه تشدید رویه‌های امنیتی در این کشور نتوانست جلوی انتشار ویروس را بگیرد در این میان دولت هنگ‌کنگ نیز که تصمیم گرفته بود نسبت به تغییر خدمه اقدامات لازم را انجام دهد با انتشار گزارش‌هایی از سایر بنادر در حال حاضر تغییر خدمه کشتی‌ها به ویژه دریانوردان را مجدداً ممنوع کرد.

در پایان این گزارش آمده است علی‌رغم اینکه شرکت‌های کشتیرانی و بنادر سعی دارند نسبت به دستورالعمل‌های توصیه شده از سوی تمامی سازمان‌های مربوطه عمل کنند، اما متاسفانه برخی آژانس‌هایی که در راستای تامین نیروی انسانی کشتی‌ها فعالیت دارند نسبت به رعایت پروتکل‌های اجتماعی سهل‌انگاری می‌کنند که این کار می‌تواند جان ۱.۲ میلیون دریانورد درگیر تجارت دریایی را به خطر اندازد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتی ‌ژاپنی در آب‌های جزیره موریس شکست

س مرداد 28 , 1399
مقامات جزیره‌ موریس، اعلام کردند که کشتی واکاشیو شکست.
شکست کشتی ‌ژاپنی در آب‌های جزیره موریس

شاید برای شما جالب باشد