مرین‌پرس > حمل‌ونقل و لجستیک > اتصال ریلی “سربندر” به سوریه و دریای مدیترانه
کد خبر: 10205 تاریخ انتشار: مهر 3, 1399

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

اتصال ریلی “سربندر” به سوریه و دریای مدیترانهزمان مطالعه: 1 دقیقه

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پروژه ریلی بندرامام – شادگان – خرمشهر، گفت: با اتصال ریلی شلمچه در ایران به بصره عراق به طول ۳۳ کیلومتر، بندر امام(سربندر) نیز از طریق شبکه ریلی به بندر لاذقیه در سوریه و دریای مدیترانه متصل می‌شود بنابراین این پروژه، بسیار مهم است.

به گزارش مرین‌پرس، سعید رسولی در آیین کلنگ‌زنی فاز نخست پروژه راه آهن بندر امام خمینی(ره) – شادگان – خرمشهر که امروز (دوم شهریورماه) در محدوده سربندر – شادگان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای شروع یک پروژه ریلی مهم در استان خوزستان حضور پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: فولاد خوزستان با ظرفیت حمل و نقل ریلی حدود دو میلیون تن، یکی از مراکز باری مهم در خوزستان است و با انجام این پروژه، صنعت فولاد می‌تواند از این به بعد بار خود را از طریق صنعت ریلی جابه‌جا کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت خط آهن سربندر – خرمشهر گفت: این پروژه در اصل پروژه اتصال سربندر به خرمشهر است. با اتصال ریلی شلمچه در ایران به بصره عراق به طول ۳۳ کیلومتر، بندر امام (سربندر) نیز از طریق شبکه ریلی به بندر لاذقیه در سوریه و دریای مدیترانه متصل می‌شود بنابراین این پروژه، بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همۀ چالش‌های نصب اسکرابر

ی شهریور 2 , 1399
امروزه در صنعت حمل‌ونقل دریایی بیشتر این سؤال مطرح می‌شود که وضعیت فعلی استفاده از سیستم فیلترینگ اگزوز کشتی‌ها (the scrubber) در بازار جهانی چگونه است و آیا تمام فیلتر‌های (the scrubber) نصب شده بر روی دودکش‌های کشتی‌ها مطابق با قوانین سازمان جهانی دریانوردی در خصوص محدود کردن انتشارات گاز‌های سولفوری است یا خیر؟