مرین‌پرس > حمل‌ونقل و لجستیک > تاثیر ترافیک در بازار دریایی چین بر میزان تقاضای فولاد در سطح جهانی
کد خبر: 10363 تاریخ انتشار: مهر 3, 1399

تاثیر ترافیک در بازار دریایی چین بر میزان تقاضای فولاد در سطح جهانیزمان مطالعه: 2 دقیقه

در طول یک سال گذشته نوسانات قیمتی در بازار جهانیِ فولاد بر صنعت حمل ونقل ریلی، جاده ای و دریایی تاثیر زیادی داشته است. کشورهای ابرقدرت اقتصادی همچون چین و امریکا در این میان، با نحوه عملکرد خود در این بازار و سایر بازارها تاثیرگذاری زیادی بر نوسانات قیمتی دارند.

به گزارش مرین‌پرس، ترافیک شدید در بنادر چین منجر به کسری و کمبود محموله های فاین متوسط عیار در بنادر این کشور شده است. به گفته منابع تجاری، از ماه مارس تاکنون شاهد افزایش تعداد کشتی های در صف پهلوگیری به تعداد 80 تا 90 فروند در سراسر بنادر چین هستیم.

در طول یک سال گذشته نوسانات قیمتی در بازار جهانیِ فولاد بر صنعت حمل ونقل ریلی، جاده ای و دریایی تاثیر زیادی داشته است. کشورهای ابرقدرت اقتصادی همچون چین و آمریکا در این میان، با نحوه عملکرد خود در این بازار و سایر بازارها تاثیرگذاری زیادی بر نوسانات قیمتی دارند.

در حال حاضر و پس از شاخص های مثبت اقتصادی چین و ثبت رکورد بالای تولید فولاد خام که به 93.3 میلیون تن در ماه جولای رسید و همچنین به دلیل اینکه این بازار رشد 9.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رساند، تمایلات خوشبینانه ای به بازار سنگ آهن و صعود آن بر اساس تقاضای فولاد چین ایجاد شده است.

علاوه بر این، ترافیک شدید در بنادر چین منجر به کسری و کمبود محموله های فاین متوسط عیار در بنادر این کشور شده است. به گفته منابع تجاری، از ماه مارس تاکنون شاهد افزایش تعداد کشتی های در صف پهلوگیری به تعداد 80 تا 90 فروند در سراسر بنادر چین هستیم.

با وجود ازدحام موجود، برخی منابع بازار انتظار دارند این ترافیک تا پایان ماه آگوست تسهیل شود. در این راستا انجمن آهن و فولاد چین (سیسا) به طور جدی به دنبال راه حلی برای تسهیل در ازدحام بنادر می باشد.

دلیل افزایش قیمت 6.5 دلاری سنگ آهن در طول 3 روز گذشته

اما ریشه اصلی در کجاست؟ درواقع مشکل تراکم بنادر چین منجر به افزایش قیمت کنترل نشده و دور از انتظار سنگ آهن و عرضه محدود محموله های فاین عیار متوسط در موجودی بنادر شده است.

بر این اساس تخمین زده می شود تا مورخ 20 آگوست، تعداد کشتی های منتظر برای تخلیه در حدود 170 فروند باشد که نسبت به پایان هفته گذشته 10 الی 20 فروند افزایش یافته است. در شرایط عادی تعداد کشتی های منتظر جهت تخلیه در بنادر چین حدود 100 فروند هستند.

گفتنی است که بسته به اندازه کشتی و نوع بندر، مدت انتظار هر کشتی جهت نوبت تخلیه به طور متوسط 10 تا 20 روز است. چراکه کشتی ها به دلیل بررسی سختگیرانه کروناویروس و قرنطینه در بنادر چین و همچنین ورود تعداد کشتی بیشتر، به زمان بیشتری برای تخلیه نیاز دارند. بنابراین بر اساس این چشم انداز ادامه یافتن نوسانات قیمتی قیمت فولاد در روزهای آتی دور از انتظار نخواهد بود. اگرچه ایجاد تعادل قیمتی در بازار، در ماه های آتی نیز پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تولید محلول جدید پاکسازی ویروس کرونا برای استفاده در کشتی

چ شهریور 5 , 1399
محلول جدید ضد‌عفونی با نام Hypochlorous Acid با تأثیر صد درصدی بر روی ویروس کرونا در سطوح کشتی ساخته شده است.