امضای تفاهم‌نامه‌ معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان جغرافیایی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با هدف توسعه ژئوماتیک کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست امضا تفاهمنامه بین این سازمان و سازمان جغرافیایی اظهار کرد: وارد دوره جدیدی شدیم تا قابلیت‌های سازمان جغرافیایی را به کشور عرضه کنیم؛ شناختی که در طول این چند مدت از سازمان جغرافیایی کسب کرده‌ایم نشان می‌دهد پتانسیل‌های این سازمان نسبت به چیزی که کشور تصور می‌کند بسیار بالاتر است و توان موجود در آن به کار کرفته نمی‌شود.

او ادامه داد: یکی از اقداماتی که ما در مجموعه کار‌های خود قرار دادیم بکارگیری و معرفی این توانایی است؛ پیش از این هم همکاری‌هایی داشتیم، اما امروزه این تبادلات به صورت سیستماتیک و حساب شده شده است.

منطقی با اشاره تفاهمنامه‌ای که ظهر امروز بین معاونت علمی و وزارت دفاع امضا شد گفت: یکی از موضوعات مهمی که پیش از این هم سازمان در آن زمینه فعالیت داشت، اما کم کم‌رنگ بود موضوع سنجش از راه دور است، باید اهمیت و توجه بیشتری برای این بخش قائل شویم و از مجموعه سازمان به عنوانی مرجع اطلاعاتی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره ببریم تا نیازمندی‌های کشور رفع شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: بخش ژئوماتیک یکی از بخش‌های پایه‌ای در زمینه هوشمندسازی در بخش‌های جاده‌ای و دریایی است و بدون شک این همکاری‌ می‌تواند تاثیر چشمگیری بر این موضوع داشته باشد.

او بیان کرد: یکی از قسمت‌هایی که می‌توان آن را خیلی سریع توسعه مجموعه سنجش از راه دور است و این تفاهمنامه بستر خوبی برای این فعالیت آغاز می‌کند؛ این یک تخصص بین‌المللی است و می‌تواند به کشور کمک کند. امیدواریم که سازمان جغرافیایی بیشتر شناخته شود و ارتباط ان با سایر بخش‌های کشور گسترش پیدا کند؛ این تفاهمنامه نباید با یک برگ کاغذ خلاصه شود و باید جنبه عملیاتی پیدا کند.

منطقی یادآوری کرد: تمام این برنامه‌ها تنها درصدی از ظرفیت‌های این سازمان را به کار می‌گیرد و امیدواریم به مرور زمان بتوانیم بیش از گذشته از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سواحل صخره ای و مرتفع بریس چابهار ثبت ملی شد

ی شهریور 24 , 1398
فرماندار ویژه چابهار گفت: بریس در فاصله ۶۵ کیلومتری شرق چابهار واقع شده و به دلیل دارا بودن سواحل مرتفع بی نظیر بعد از بررسی در جلسه ثبت آثار فرهنگی و طبیعی کشور به عنوان اثر ملی ثبت شد.
اسکله صیادی بندر بریس در سواحل مکران

شاید برای شما جالب باشد