کشتیرانی ایران در لیست جدید تحریم وزارت خزانه داری آمریکا

ایالات متحده در اقدام خصمانه جدید علیه ایران نام ۲۰ شرکت و افراد را در لیست تحریم ها قرار داد که در این لیست نام سه شرکت در حوزه حمل و نقل وجود دارد که شرکت بین المللی کشتیرانی هم یکی از آن ها است.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، پس از تلاش سنا و کمیته‌ای از مجلس نمایندگان آمریکا برای تنگ کردن عرصه بر ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز نام ۲۰ شرکت و افرادی را که مدعی است نقش مهمی در پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران دارند، در لیست تحریم‌ قرار داد .

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی نام ۲۰ نفر و شرکت را به لیست تحریم‌های ایران اضافه کرد و آنها را متهم به حمایت از برنامه هسته‌ای ایران و کمک به تهران برای دور زدن تحریم‌ها کرد .

این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از آن صورت می‌گیرد که سنا و کمیته‌ای از مجلس نمایندگان آمریکا به صورت جداگانه لوایحی را علیه ایران به تصویب درآوردند .

کمیته‌ای از مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی در تلاش برای منزوی کردن ایران به دلیل دنبال کردن برنامه هسته‌ای، روز چهارشنبه، لایحه‌ای را به تصویب درآوردند تا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند .

سنا آمریکا نیز در اقدامی یک لایحه ضدایرانی برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را با ۹۹ رأی موافق و بدون رأی مخالف و عدم حضور یک سناتور در سنا، به تصویب درآورد و از دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرد تا تحریم‌های موجود علیه ایران را تشدید بخشد .

بر اساس این گزارش، این لایحه ضدایرانی سنا همچنین بر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در صورتیکه به اصطلاح این رژیم بخواهد از خود در مقابل ایران دفاع کند، تأکید کرده است .

بیزنس آنلاین گزارش کرد که ۲۰ نفر و شرکتی که در لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفتند، شامل سه شرکت حمل و نقل از جمله شرکت هواپیمایی «آبان ایر»، شرکت بین‌المللی کشتیرانی و حمل و نقل انگلیس موسوم به «دی اف اس ورلد واید» و شرکت «اوراکس» و چند نفر از مسئولان این شرکت‌ها می‌شود .

وزارت دفاع آمریکا مدعی شده است که این شرکت‌ها به همکاری با شرکت هواپیمایی ملی ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم است .

بر اساس این گزارش، شرکت «پترو گرین» که در مالزی مستقر است و «حسین وزیری» یکی از مقامات ارشد این شرکت، نیز به اتهام همکاری با سپاه به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند .

از دیگر افرادی که وزارت خزانه‌داری آمریکا در لیست تحریم‌های خود قرار داده است، «رضا مظفرنیا» معاون وزیر دفاع ایران و رئیس دانشگاه «مالک اشتر» است که به همکاری با برنامه موشکی این کشور متهم شده است .

بر اساس این گزارش، شرکت‌ها و افراد آمریکایی طبق این تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا از انجام هرگونه رابطه مالی و تجاری با افراد و شرکت‌هایی که در این لیست تحریم‌ها قرار دارند، منع شده‌اند .

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام با هدف افزایش فشار بر ایران به وسیله تشدید تحریم‌های اعمال شده علیه بخش انرژی ایران است .

با وجود اعمال تحریم های بین المللی علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صادرات محصولات نفتی از طریق نفتکش های ایرانی همچنان ادامه دارد و در حال افزایش است.

به عنوان مثال اداره گمرک چین اعلام کرد این کشور در ماه آوریل ۲۰۱۳ (فروردین ۹۲) معادل ۱,۵۳ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده است .  اداره گمرک چین اعلام کرد که این کشور در ماه آوریل ۱,۵۳ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده است .

بر اساس این گزارش، واردات نفت خام ماه آوریل چین از ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴,۳ درصد کمتر است .

همچنین، این میزان ۱۱ درصد نسبت به ماه گذشته (ماه مارس) کمتر است. پکن در ماه مارس ۱,۷۳ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بود .

این کشور در آوریل ۲۰۱۲ حدود ۱,۶ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بود .

در همین راستا شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد این کشور در آوریل سال جاری میلادی ۴,۱۸ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده است که نسبت به ماه گذشته ۴ درصد افزایش دارد . شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد: سئول در ماه آوریل (فروردین ۹۲) ۴,۱۸ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است . آمارهای شرکت ملی نفت کره نشان می‌دهد، میزان واردات نفت این کشور از ایران در این ماه نسبت به ماه مارس ۴ درصد افزایش یافته است .

بر اساس این گزارش، آمارهای رسمی کره جنوبی چند روز پیش از مذاکرات برای تمدید معافیت سئول از تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران و از کاهش ۴۴,۴ درصدی واردات نفت از ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد .

رویترز بر اساس آمارهای اولیه بارگیری نفت خام نوشت: صادرات نفت ایران به کره در ماه آوریل از ۱۹۰ هزار بشکه در روز معادل ۵,۷ میلیون بشکه در ماه مورد انتظار کمتر بوده است . کره جنوبی، پنجمین خریدار بزرگ نفت خام در جهان، ماه گذشته، مجموعا ۶۹,۱۲ میلیون بشکه نفت خریداری کرده است که نسبت به سال گذشته ۵.۶ درصد کمتر است .

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طراحی دانش‌افزار آموزشی مدیریت ریسک در بیمه‌های دریایی

چ آذر 20 , 1398
این دانش‌افزار برای بیمه‌گذاران یا همان مالکان دارایی‌های فیزیکی فعال در دریا بسیار مفید است چرا که فقدان چنین مهمی، باعث شده تا در قراردادهایی بیمه، بیمه‌گر به نفع خودش بیمه نامه صادر کند.

شاید برای شما جالب باشد