دریانوردان: در هسته کشتیرانی آینده

دریانوردان در هسته کشتیرانی آینده از سوی مرکز جهانی دریانوردی IMO به عنوان شعار اصلی روز جهانی دریانوردی سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

دریانوردان ایرانی در زمانه کرونا
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، با توجه به اینکه در پی همه‌گیر شدن کووید ۱۹ تمرکز بر روی دریانوردان از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیشتر صورت گرفته است و آنان با طی کردن روز‌ها بدون دیدار با خانواده و عزیزان در بحران تغییر خدمه سهم استثنایی در خط مقدم تجارت جهانی ایفا کردند  به همین جهت این شعار به پاس قدردانی از آنان از سوی سازمان جهانی دریانوردی انتخاب شد.

شورای مرکزی IMO در بیست وسومین جلسه فوق‌العاده خود که به صورت ویدیو کنفرانس در فضای مجازی برگزار شد این موضوع را مطرح و به تایید “کیتاک لیم” دبیرکل IMO رساند.

“کیتاک لیم” در این کنفرانس گفت: این شعار از آن جهت انتخاب شد که کشور‌های عضو و سازمان‌های مردم نهاد غیر‌دولتی بر روی این شعار که دریانوردان در قلب حمل و نقل قرار دارند تمرکز کرده و نقش آنان را در ایمنی، امنیت، جابه‌جایی کالا و حفاظت از محیط زیست مهم بشمارند.

“کیتاک لیم” گفت: ویروس کرونا بیش از گذشته نشان داد که اطمینان از عملکرد زنجیره‌های تأمین جهانی به حمل دریایی و تلاش دریانوردان وابسته است. طی این مدت دشوار که از ابتدای سال ۲۰۲۰ شروع شده جامعه بین‌الملل شاهد آن بود که چگونه دریانوردان در بدترین شرایط برای تحویل کالا‌های حیاتی، لوازم پزشکی، مواد غذایی و سایر نیاز‌های روزمره مردم چه فداکاری‌هایی از خود نشان دادند. به همین جهت شعار جامعه جهانی به‌ویژه کشور‌های عضو IMO این است که دریانوردان در هسته کشتیرانی آینده قرار دارند.

به گفتۀ وی موضوع دریایی جهانی برای سال ۲۰۲۱ با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، آموزش، بهره‌وری شایسته، نوآوری در صنعت و برابری جنسیتی مرتبط است.

“کیتاک لیم” با اشاره به اینکه مراسم روز جهانی دریانوردی امسال در ۲۴ آگوست  به صورت مجازی توسط ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود، اظهار امیدواری کرد با محو ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ روز جهانی دریانوردی با شکوه تمام در آفریقای جنوبی با شعار “دریانوردان در هسته کشتیرانی آینده قرار دارند” برگزار شود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۳ انتصاب مهم در نیروی دریایی ارتش

ی شهریور 2 , 1399
با حکم امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان جدید قرارگاه مقدم نداجا - ناوگان جنوب، منطقه یکم دریایی ارتش و فرمانده جدید موشکی نیروی دریایی منصوب شدند.
امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حال امضا حکم

شاید برای شما جالب باشد