قانون کار با شغل دریانوردی همخوانی ندارد

دبیر و نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران گفت: دریانوردان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی در برهه زمانی کنونی هستند.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سامان رضایی با اشاره به اینکه حوزه دریایی کشور در سال جاری با مشکلات عدیده ای مواجه شد که بخشی از آن ناشی از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی ها بود افزود: جامعه دریانوردان، نهادهای حاکمیتی و مجموعه های کارفرمایی سه ضلع جامعه دریایی کشور هستند که باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی مشکلات جامعه دریایی را حل کرد چرا که بدون همکاری هر سه ضلع امکان رفع مشکلات و مسائل مختلف در این حوزه وجود ندارد.

وی در خصوص عمده مشکلات و مصائب دریانوردان، خاطرنشان کرد: مشکلات دریانوردان در شناورهای اقیانوس پیما متفاوت از مشکلات دریانوردان مشغول به فعالیت در شناورهای کوچک است هرچند مشکلات مشترکی نیز دارند که شامل بازگشت به وطن و حقوق و دستمزد است.

رضایی افزود: به دلیل تحریم های اعمال شده دریانوردانی که در شناورهای اقیانوس پیما فعالیت می کنند امکان دسترسی به بازارهای کار خارجی را ندارند و متاسفانه در حال حاضر با محدودیت های خاصی در این رابطه مواجه هستیم که در صورت حل آن با توجه به وجود تفاهم نامه های متعدد با کشورهای مختلف شاهد ارز آوری و اشتغال آفرینی در این حوزه خواهیم بود.

دبیر و نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران با اشاره به اجلاس اخیر سازمان جهانی کار که با حضور سران مختلف کشورهای جهان در سازمان ملل برگزار شد، بیان کرد: درخواست رفع تبعیض ملیتی را در این اجلاس مطرح کردیم و خواستار رفع محدودیت های موجود برای دریانوردان ایرانی شدیم.

رضایی با اشاره به اینکه دریانوردان در شناورهای اقیانوس پیما کارمند دائمی دو شرکت بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش هستند، گفت: همانطور که می دانید قوانین مربوط به این شرکت ها حسب قوانین کار کشور است و قانون کار کشور در بسیاری از موارد همخوانی لازم را با حوزه دریایی ندارد.

منبع: روزنامه صمت

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد ۹۴ هزار شغل در صنعت کشتی‌سازی

ش مرداد 26 , 1398
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی گفت: با وجود آنکه در صنعت ساخت و تعمیر کشتی ۶۰ درصد هزینه‌ها، یدی است و نیروی کار هم در کشور ما ارزان است، اما در این حوزه بی‌توجه به این مزیت‌ها، نرخ‌های گران ارائه می‌دهیم.
رونق صنعت کشتی سازی و صنایع دریایی در ایران

شاید برای شما جالب باشد