مرین‌پرس > اخبار انجمن‌ها و اتحادیه‌ها > ضرورت فرصت‌آفرینی در حوزه دریایی کشور/ ساخت شناورهای گردشگری در دوران تحریم
کد خبر: 5484 تاریخ انتشار: تیر 8, 1399

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران عنوان کرد:

ضرورت فرصت‌آفرینی در حوزه دریایی کشور/ ساخت شناورهای گردشگری در دوران تحریمزمان مطالعه: 2 دقیقه

با تاکید بر این‌که در زمان تحریم در حوزه دریایی باید فرصت‌آفرینی کنیم و به عنوان مثال شناورهای گردشگری را بسازیم، گفت: بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ارسال شده است.

به گزارش مرین‌پرس، حسین ابراهیم زاد فاضل اظهار کرد:‌ تاکنون بیش از 200 مقاله به دبیرخانه همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ارسال شده است. این همایش و نمایشگاه  11 تا 13 دیماه امسال  با حضور تعدادی از مقامات کشوری و لشگری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در همایش امسال میزگرد چالش‌های توسعه صنایع دریایی کشور برگزار خواهد و موضوعات متعدد این حوزه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم، افزود: درخواست‌های متعددی را برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی به ما ارائه شده است.

وی یادآور شد: طراحی، ساخت شناور و تجهیزات دریایی، فراساحل، مهندسی سواحل عمران جزایر، استانداردها، سلامت و HSE دریایی، مهندسی مواد پیشرفته و فناوری‌های نوین دریایی، لجستیک و حمل ونقل دریایی، اقیانوس شناسی، شیلات و زیست‌فناوری‌های دریا، مدیریت، حقوق، بیمه و اقتصاد دریا و سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و فرهنگ و گردشگری دریایی محورهای تخصصی همایش امسال است.

رئیس انچمن مهندسی دریایی ایران در پاسخ به این پرسش که با توجه به تحریم‌ها، صنایع دریایی کشور در چه شرایطی به سر می‌برند،‌ اظهار کرد: طبیعتا در شرایط تحریم باید با روش اقتصاد مقاومتی کار کنیم.  صنعت دریایی چون یک صنعت بین‌المللی است مقداری از این تحریم متاثر شده اما باید بازارهایی از جمله ساخت و تعمیر شناورها را با توجه به توان داخل توسعه دهیم.

فاضل تاکید کرد: باید در هر حوزه ای فرصت‌آفرینی کنیم حتی در این شرایط. باید به سراغ حوزه‌های جدید مثلا ساخت شناورهای گردشگری و موضوعات اینچنینی برویم.

وی همچنین با اشاره به حواشی چند سال اخیر انجمن یادآور شد: سال گذشته شکایتی علیه انجمن شد مبنی بر نقض حقوق دارنده علامت تجاری، جعل و استفاده از سند مجعول از باب استفاده از لوگو، مهر، سربرگ و علامت انجمن که دادسرای مربوطه رای منع تعقیب را صادر کرد.

وی بیان کرد: دادسرا با این استدلال که با عنایت به تایید انتخابات هیئت مدیره از سوی وزارت علوم و دفتر ریاست جمهوری که حکایت از آن دارد که متهمان از اعضا هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران هستند و در واقع از علامتی که نسبت به آن محق است استفاده می‌کنند، بنابراین نظر به عدم وقوع بزه قرار منع تعقیب رئیس و دبیر انجمن مهندسی دریایی ایران صادر شد.

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران شکایت دیگری به طرفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موضوع ابطال تاییدات چهارگانه وزارتخانه مزبور در دیوان عدالت اداری مطرح شده بود که شعبه 45 دیوان با این استدلال که وزارت علوم از قوانین و مقررات تخطی نکرده است، این دعوی را وارد ندانست و حکم به رد شکایت داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بومی سازی افزون بر ۷۰ درصدی تجهیزات شناورهای تولیدی

ج دی 6 , 1398
دریادار امیر رستگاری در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به به بومی سازی افزون بر ۷۰ درصدی تجهیزات شناورهای تولیدی خاطرنشان کرد: برای همکاری در حوزه‌های مختلف مرتبط یا غیرمرتبط با دریا همچون احداث شناورهای تفریحی و هتل رستوران‌ها که مورد نیاز استان باشد، آمادگی کامل برای همکاری به صورت رقابتی وجود دارد.