جزیره مارها در ساحل برزیل در اقیانوس اطلس | فانوس دریا
 
ویدئو دریایی کدخبر: 20165 منبع: آنتن

فیلم/جزیره مارها؛ جزیره‌ای که حضور در آن به منزله مرگ است!

مشاهده ویدئو در کانال

به گزارش فانوس دریا، جزیره مارها (انگلیسی: Ilha da Queimada Grande‎) یک جزیره در خارج ساحل برزیل در اقیانوس اطلس است و در ۳۳ کیلومتری خلیج سائوپائولو قرار دارد. نام اصلی آن Ilha da Queimada Grande در زبان پرتغالی به معنی جزیره بزرگ سوخته شده می‌باشد و به صورت ایله دا کی مادا گرنجی تلفظ می‌شود. در زبان پرتغالی Ilha به معنی جزیره، Grande به معنی بزرگ و da Queimada به معنی از سوزانده شده می‌باشد. در واقع جزیره مار(ها) یا Snake Island لقب یا نام مشهور این جزیره است.

جغرافیا

وسعت این مکان به حدود ۴۳۰ هزار متر مربع می‌رسد که در ارتفاع ۲۰۶ متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته‌است. دارای آب و هوایی معتدل و پوششی سبز مشابه جنگلهای انبوه می‌باشد که همین امر سبب شده مارها بتوانند با پنهان شدن در میان درختان و گیاهان طعمه‌های خود را غافل گیر کنند. این جزیره در حدود ۱۰۰ هزار سال پیش، با بالا آمدن سطح آب دریا از آمریکا جدا شده و به همین دلیل گونه‌هایی از مارها در آن گیر افتاده و همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند. همین امر سبب شده‌است که این جزیره به یکی از مکان‌های ممنوعه تبدیل شود که گردشگران اجازه بازدید از آن نداشته و فقط محققان و تیم‌های تحقیقاتی برای جمع‌آوری داده‌های خود می‌توانند در این جزیره حضور داشته باشند.

بر اساس تحقیقات انجام شده حدود ۲۰۰۰ مار سمی در این جزیره زندگی می‌کنند که در میان آنها افعی طلایی از همه سمی تر و خطرناک تر است و حدود ۹۰ درصد مرگ و میرهای حاصل از مار گزیدگی در برزیل به خاطر نیش زهر آلود این مار بوده‌است. گفتنی است که سم این افعی ۳ تا ۵ برابر کشنده تر از نمونه مارهای دیگر می‌باشد. به گفته مردم محلی در هر یک متر مربع از آن ۱ الی ۵ مار زندگی می‌کند. منبع تغذیه اصلی این مارها پرندگان مهاجر هستند، چون تقریباً هیچ منبع غذایی دیگری برای آن‌ها وجود ندارد. نکته جالب در مورد این جزیره این است که در این جزیره گونه‌های دیگری از جمله رتیل غول پیکر و مارمولک تگو بزرگ، را هم دیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ناوبندر مکران نیروی دریایی ارتش

پ مرداد ۵ , ۱۴۰۲
ناوبندر مکران نیروی دریای ارتش ایران

دیگر مطالب ارسالی: