برگزاری نشست “رو به‌دریا یا پشت به‌دریا بودن مردم شمال ایران”

نشست “رو به‌دریا یا پشت به‌دریا بودن مردم شمال ایران” توسط نشریه الکترونیک باستان‎شناسی منظر فرهنگ دریایی با همکاری پژوهشکده‌ی مردم‌شناسی و مدرسه بین المللی غواصی آبکاوان به‌مناسبت روز جهانی مردم‌شناسی برگزار خواهد شد.

نشست رو به دریا یا پشت به دریا بودن مردم شمال
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، همواره یکی از دغدغه‌های اندیش‌مندان و پژوهشگرانی که در کرانه های جنوبی دریای کاسپی و سرزمین های شمالی ایران کنشگری می‌کنند، واکاوی برهمکنش انسان با محیط‎‌ های آبی بوده و هست. در این زمینه؛ مهندس سید محمد بهشتی شیرازی نظریاتی بر پایه مستنداتی ارائه کرده اند مبنی براینکه، مردمان شمال ایران پشت به دریا توصیف شده اند.

نظریه فوق الذکر موافقان و مخالفان زیادی را به همراه دارد. در نشست پیش روی با حضور ایشان و دو اندیشمند برجسته دیگر؛ آقایان دکتر علیرضا حسن زاده و دکتر مصطفی پورعلی به بررسی و تحلیل ابعاد مختلف این نظریه خواهیم پرداخت.

افزون بر آن، از طرف ریاست محترم پژوهش‌کده‌ی مردم‌شناسی با همکاری نشریه باستان‎شناسی منظر فرهنگ دریایی و مدرسه بین المللی غواصی آبکاوان به حاضرین گرامی در این نشست گواهی حضور نیز اعطاء خواهد شد. لذا عزیزان علاقه‌مند می‌توانند برای حضور در نشست با روابط عمومی هماهنگی های لازم را به عمل بیاورند.

عکس ماهواره‌ای دریای کاسپین از فضا

مکان و زمان برگزاری نشست

بستر برگزاری نشست: اسکای روم
تاریخ برگزاری نشست:
۱۴۰۰/۱۲/۰۳
روز سه‌شنبه
زمان نشست:19:00

روابط عمومی نشست جهت هماهنگی و ثبت نام-در واستاپ-: 09907742921
لینک نشست متعاقباً به حضور ثبت نام کنندگان از طریق روابط عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقدیر وزرای کار و نفت از عملکرد مدیرعامل شرکت ملی نفتکش

پ بهمن 21 , 1400
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از عملکرد دکتر حسین شیوا مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، از جهش جدی این شرکت در زمینه حمل نفت و فرآورده‌های نفتی صادراتی کشور در این دوره جدید مدیریتی خبر داد.
تعمیر نفتکش آرتاویل شرکت ملی نفتکش در ایزوایکو

شاید برای شما جالب باشد