موضوعات: اخبار دریایی

چهارمحال و بختیاری، استانی حائز اهمیت در آبزی‌پروری

معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران گفت: چهارمحال و بختياری از لحاظ پشتيبانی آبزی‌پروری بسيار حائز اهميت است، برای تبديل اداره شيلات سازمان جهادكشاورزی به اداره‌كل نيازمند حمايت استانی هستيم.

به گزارش راد، حسين حسينی، شامگاه۱۶ بهمن‌ماه در ديدار با استاندار چهارمحال و بختياری با اشاره به اينكه سالانه يك ميليون و ۲۵۶ هزار تن آبزيان در كشور توليد می‌شود، اظهار كرد: از اين ميزان ۵۷ هزار تن در سواحل داخلی است.

حسينی افزود: چهارمحال و بختياری از لحاظ پشتيبانی آبزی‌پروری بسيار حائز اهميت است، برای تبديل اداره شيلات سازمان جهادكشاورزی به اداره‌كل نيازمند حمايت استانی هستيم، سالانه ۲۲ هزار تن آبزيان در اين استان توليد می‌شود، همچنين ۷۰ درصد خوراك آبزيان كشور در اين استان به مرحله توليد می‌رسد.

وی با بيان اينكه توليد خوراك آبزيان بايد به ۱.۵ ميليون تن در سال برسد، گفت: بايد تقويت واحدهای توليدی در دستور كار باشد، زيرا تخصصی‌ترين كار در حوزه خوراك دام، خوراك آبزيان است.

معاون وزير جهاد كشاورزی تصريح كرد، شورای راهبری شيلات به رياست استاندار و ارگان‌های مرتبط در تعدادی از استان‌ها تشكيل شده است و پيشنهاد می‌شود كه در اين استان تشكيل شود تا بتوان به امنيت غذای كمك كند. /روابط عمومی سازمان شيلات ايران

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت