چهارمحال و بختیاری، استانی حائز اهمیت در آبزی‌پروری

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: چهارمحال و بختیاری از لحاظ پشتیبانی آبزی‌پروری بسیار حائز اهمیت است، برای تبدیل اداره شیلات سازمان جهادکشاورزی به اداره‌کل نیازمند حمایت استانی هستیم.

به گزارش راد، حسین حسینی، شامگاه۱۶ بهمن‌ماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن آبزیان در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: از این میزان ۵۷ هزار تن در سواحل داخلی است.

حسینی افزود: چهارمحال و بختیاری از لحاظ پشتیبانی آبزی‌پروری بسیار حائز اهمیت است، برای تبدیل اداره شیلات سازمان جهادکشاورزی به اداره‌کل نیازمند حمایت استانی هستیم، سالانه ۲۲ هزار تن آبزیان در این استان تولید می‌شود، همچنین ۷۰ درصد خوراک آبزیان کشور در این استان به مرحله تولید می‌رسد.

وی با بیان اینکه تولید خوراک آبزیان باید به ۱.۵ میلیون تن در سال برسد، گفت: باید تقویت واحدهای تولیدی در دستور کار باشد، زیرا تخصصی‌ترین کار در حوزه خوراک دام، خوراک آبزیان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد، شورای راهبری شیلات به ریاست استاندار و ارگان‌های مرتبط در تعدادی از استان‌ها تشکیل شده است و پیشنهاد می‌شود که در این استان تشکیل شود تا بتوان به امنیت غذای کمک کند. /روابط عمومی سازمان شیلات ایران

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سهم ایران از ظرفیت تجاری روسیه و هند

د بهمن ۱۷ , ۱۴۰۱
علی­‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت تجاری ۶۰ میلیون تنی بین روسیه و هند، گفت: در صورت راه‌اندازی سرویس ترانزیتی و اتصال این مسیر از طریق دریای خزر به آب‌های جنوبی کشور، می‌توان با امکانات موجود، از ۲۵ درصد ظرفیت تجاری استفاده کرد. به گزارش […]
سهم ایران از ظرفیت تجاری روسیه و هند