موضوعات: اخبار دریایی

کاهش ۵۰ درصدی زمان جابه‌جایی ترانزیت کانتینر از بندر‌عباس به خرمشهر

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، علی عسکری با اشاره به دیدار خود با مدیر‌عامل شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران، اظهار داشت: در این نشست بر لزوم پیگیری خط منظم کشتیرانی میان بندرعباس و خرمشهر تأکید شد.
وی افزود: به دنبال این هستیم که ترانزیت زمان جابه‌جایی کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر را به نصف زمان فعلی کاهش دهیم.  

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: کاهش زمان جابه‌جایی کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر، موجب افزایش و جذب بیشتر کالا به این بندر می‌شود که در نهایت رونق و توسعه را به ارمغان خواهد آورد.  

عسکری خاطرنشان کرد: در این نشست در رابطه با افزایش معافیت حق توقف کانتینر نیز تبادل نظر شد و به دنبال این هستیم در این زمینه نیز اقدامات خوب و رو به رشدی را ایجاد کنیم.  

وی افزود: در این صورت صاحبان کالا زمان بیشتری برای انجام امور گمرکی و ترخیص کالای خود دارند که این امر باعث ترغیب صاحبان کالا به انتخاب بندر خرمشهر به عنوان مقصد نهایی ترخیص کالای خود می‌شود.  

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین با تأکید بر ضرورت ارتباط بندر خرمشهر با دیگر بنادر مهم، گفت: در این نشست  در مورد راه‌اندازی خط فیدری جبل‌علی به بندر خرمشهر درخواست و مطالبه داشتم که مقرر شد برای اجرا شدن آن، پیگیری‌های لازم به عمل آید.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت