کاهش ۵۰ درصدی زمان جابه‌جایی ترانزیت کانتینر از بندر‌عباس به خرمشهر

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، علی عسکری با اشاره به دیدار خود با مدیر‌عامل شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران، اظهار داشت: در این نشست بر لزوم پیگیری خط منظم کشتیرانی میان بندرعباس و خرمشهر تأکید شد.  
وی افزود: به دنبال این هستیم که ترانزیت زمان جابه‌جایی کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر را به نصف زمان فعلی کاهش دهیم.  

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: کاهش زمان جابه‌جایی کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر، موجب افزایش و جذب بیشتر کالا به این بندر می‌شود که در نهایت رونق و توسعه را به ارمغان خواهد آورد.  

عسکری خاطرنشان کرد: در این نشست در رابطه با افزایش معافیت حق توقف کانتینر نیز تبادل نظر شد و به دنبال این هستیم در این زمینه نیز اقدامات خوب و رو به رشدی را ایجاد کنیم.  

وی افزود: در این صورت صاحبان کالا زمان بیشتری برای انجام امور گمرکی و ترخیص کالای خود دارند که این امر باعث ترغیب صاحبان کالا به انتخاب بندر خرمشهر به عنوان مقصد نهایی ترخیص کالای خود می‌شود.  

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین با تأکید بر ضرورت ارتباط بندر خرمشهر با دیگر بنادر مهم، گفت: در این نشست  در مورد راه‌اندازی خط فیدری جبل‌علی به بندر خرمشهر درخواست و مطالبه داشتم که مقرر شد برای اجرا شدن آن، پیگیری‌های لازم به عمل آید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۳۰ درصد ناوگان کشتیرانی جهان فاقد فنّاوری کربن‌زدایی است

ی مرداد ۱ , ۱۴۰۲
  اختصاصی مانا- بر‌اساس تجزیه و تحلیل متخصصان مؤسسه آکزو نوبل  داده‌های جمع‌آوری شده دریافتی نشان می‌دهد باید ۳۰ درصد کشتی‌هایی که فاقد فنّاوری هستند سیستم‌های خود را بر‌اساس شاخص شدت کربن CII ارتقا دهند. در ادامه این گزارش آمده است در کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی IMO (MEPC) […]