موضوعات: اخبار دریایی

ممنوعیت ۲ ماهه صید ماهی شیر در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

 

به گزارش خبرنگار مانا، فلامرز مزارعی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌ها افزود: براساس مصوبه دهمین اجلاس کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی و به منظور کمک به حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان صید ماهی شیر به مدت دو ماه همزمان با سایر استان‌های کشور در خوزستان ممنوع  خواهد بود.
وی اظهار داشت: با توجه به عضویت ایران در کنوانسیون منطقه‌ای شیلاتی (recofi) و اهمیت حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان در صیدگاه‌های استان، صید ماهی شیر از تاریخ ۲۵ مرداد تا  ۲۵ مهر ۱۴۰۲ در صیدگاه‌های استان خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس ممنوع است.
مزارعی با اشاره به رعایت تقویم زمان‌بندی ممنوعیت صید گفت: انتظار می‌رود صیادان محلی به منظور پایداری معیشت و حفظ ذخایر آبزیان در فصل تخم ریزی گونه‌های آبزی از صید این آبزی خودداری کنند.
سنگینی ناوگان صید و صیادی، صید در زمان ممنوعیت، استفاده از روش‌های مخرب و غیرقانونی صید، فعالیت شناور‌های فاقد پروانه و قاچاق آبزیان از چالش‌های پیشِ روی صید و صیادی در خوزستان است.
شوریده، زبیدی، شیر و میش ماهی از گونه‌های باارزش آبزی خلیج فارس هستند که به علت صید بی‌رویه در معرض انقراض قطعی هستند.
سالانه حدود ۵۵ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که به علت فشار بیش از حد به آبزیان دریایی، این میزان صید رو به کاهش است.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت