ممنوعیت ۲ ماهه صید ماهی شیر در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

ممنوعیت ۲ ماهه صید ماهی شیر در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

 

به گزارش خبرنگار مانا، فلامرز مزارعی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌ها افزود: براساس مصوبه دهمین اجلاس کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی و به منظور کمک به حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان صید ماهی شیر به مدت دو ماه همزمان با سایر استان‌های کشور در خوزستان ممنوع  خواهد بود.
وی اظهار داشت: با توجه به عضویت ایران در کنوانسیون منطقه‌ای شیلاتی (recofi) و اهمیت حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان در صیدگاه‌های استان، صید ماهی شیر از تاریخ ۲۵ مرداد تا  ۲۵ مهر ۱۴۰۲ در صیدگاه‌های استان خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس ممنوع است.
مزارعی با اشاره به رعایت تقویم زمان‌بندی ممنوعیت صید گفت: انتظار می‌رود صیادان محلی به منظور پایداری معیشت و حفظ ذخایر آبزیان در فصل تخم ریزی گونه‌های آبزی از صید این آبزی خودداری کنند.
سنگینی ناوگان صید و صیادی، صید در زمان ممنوعیت، استفاده از روش‌های مخرب و غیرقانونی صید، فعالیت شناور‌های فاقد پروانه و قاچاق آبزیان از چالش‌های پیشِ روی صید و صیادی در خوزستان است.
شوریده، زبیدی، شیر و میش ماهی از گونه‌های باارزش آبزی خلیج فارس هستند که به علت صید بی‌رویه در معرض انقراض قطعی هستند.
سالانه حدود ۵۵ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که به علت فشار بیش از حد به آبزیان دریایی، این میزان صید رو به کاهش است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه گذاری برای آموزش دریانوردان هزینه نیست

ی مرداد ۲۲ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety4sea؛ در میزگرد آنلاین (لزوم انتخاب رویکرد پیشگیرانه برای حفظ روحیه دریانوردان در دوران پسا کرونا) که با حضور کارشناسان و تحلیلگران ارشد دریایی برگزار شد فرصت‌های کلیدی به منظور بازیابی روحیه و شخصیت دریانوردان پس از همه گیری کرونا مورد […]