موضوعات: اخبار دریایی

تخلیه و بارگیری ۱۵.۷ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بندر ودریانوردی خوزستان، داوود چگنی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۹ میلیون تُن و تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی شش میلیون و ۷۰۰ هزار تُن است.

وی به رشد ۱۶ درصدی بارگیری کالای غیرنفتی در این مدت اشاره کرد و افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار تُن کالای غیرنفتی از این بندر بارگیری شده است.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه اظهار داشت: در زمینه تخلیه و بارگیری کالا‌های معدنی و شیمیایی نیز با ۲.۷ میلیون تُن، رشد ۳۲ درصدی را شاهد بودیم و تخلیه و بارگیری کالا‌های متفرقه نیز با یک درصد رشد به ۸۳۴ هزار تُن رسید.

به گفته چگنی کالا‌های معدنی و شیمیایی از ۴۱ درصد رشد در بارگیری و ۹ درصد در تخلیه برخوردار بودند.

وی به ورود ۵۰۸ فروند شناور به منطقه ویژه اقتصادی تا ۲۰ مرداد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ فروند شناور در اسکله‌های مجتمع بندری مستقر هستند که از این تعداد ۸ فروند شناور کالای اساسی شامل ذرت، دانه روغنی، شکر و روغن خوراکی و ۱۱ فروند کالای غیراساسی شامل مواد معدنی و شیمیایی، مواد نفتی، کالای عمومی و کانتینرهستند.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان روند ورود کشتی به بندر را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹ فروند شناور پای اسکله است.

حدود ۸۰ درصد کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

پارسال حدود ۴۶ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت