تخلیه و بارگیری ۱۵.۷ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی

تخلیه و بارگیری ۱۵.۷ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بندر ودریانوردی خوزستان، داوود چگنی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۹ میلیون تُن و تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی شش میلیون و ۷۰۰ هزار تُن است.

وی به رشد ۱۶ درصدی بارگیری کالای غیرنفتی در این مدت اشاره کرد و افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار تُن کالای غیرنفتی از این بندر بارگیری شده است.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه اظهار داشت: در زمینه تخلیه و بارگیری کالا‌های معدنی و شیمیایی نیز با ۲.۷ میلیون تُن، رشد ۳۲ درصدی را شاهد بودیم و تخلیه و بارگیری کالا‌های متفرقه نیز با یک درصد رشد به ۸۳۴ هزار تُن رسید.

به گفته چگنی کالا‌های معدنی و شیمیایی از ۴۱ درصد رشد در بارگیری و ۹ درصد در تخلیه برخوردار بودند.

وی به ورود ۵۰۸ فروند شناور به منطقه ویژه اقتصادی تا ۲۰ مرداد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ فروند شناور در اسکله‌های مجتمع بندری مستقر هستند که از این تعداد ۸ فروند شناور کالای اساسی شامل ذرت، دانه روغنی، شکر و روغن خوراکی و ۱۱ فروند کالای غیراساسی شامل مواد معدنی و شیمیایی، مواد نفتی، کالای عمومی و کانتینرهستند.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان روند ورود کشتی به بندر را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹ فروند شناور پای اسکله است.

حدود ۸۰ درصد کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

پارسال حدود ۴۶ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تسریع در برداشت مزارع پرورش میگو استان بوشهر

د مرداد ۲۳ , ۱۴۰۲
  به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  در بازدید مهدی تنگستانی مکان از سایت پرورش میگوی بویرات شهرستان دیلم، ضمن بررسی وضعیت درگیری مزارع پرورش میگو با بیماری AHPND، بر تسریع در برداشت و یا تعیین تکلیف استخر‌های درگیر و دارای تلفات تاکید کرد. وی با اشاره به شیوع بالای […]