تسریع در برداشت مزارع پرورش میگو استان بوشهر

تسریع در برداشت مزارع پرورش میگو استان بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  در بازدید مهدی تنگستانی مکان از سایت پرورش میگوی بویرات شهرستان دیلم، ضمن بررسی وضعیت درگیری مزارع پرورش میگو با بیماری AHPND، بر تسریع در برداشت و یا تعیین تکلیف استخر‌های درگیر و دارای تلفات تاکید کرد.

وی با اشاره به شیوع بالای این بیماری خاطرنشان کرد: با اقدامات و توصیه‌های دامپزشکی و تلاش پرورش دهندگان، این بیماری در سطح مزارع شدت کمتری پیدا کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت این بیماری به پرورش دهندگان توصیه می‌شود که برداشت میگو در استخر‌هایی که سن و سایز میگو به اندازه تجاری رسیده را انجام دهند.

مهدی تنگستانی مکان اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت بیماری تحت کنترل است، ولی با توجه به احتمال تغییرات دمایی بر لزوم مدیریت استخر‌ها از نظر غذادهی و هوادهی و نیز از نظر جمع آوری تلفات و ضدعفونی باید دقت لازم به عمل آید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هوای شهر بندری شادگان در شرایط ناسالم

د مرداد ۲۳ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا، بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه شهر بندری شادگان با شاخص ۱۳۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. از شهروندان مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، […]