گرمای شدید همچنان در مناطق ساحلی خوزستان جولان می‌دهد

گرمای شدید همچنان در مناطق ساحلی خوزستان جولان می‌دهد

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با تقویت دوباره سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای، شاهد استقرار هوای بسیار گرم و نفسگیر در مناطق ساحلی خوزستان خواهیم بود.

وی گفت: در روز‌های پیشِ رو، دمای همه شهر‌های ساحلی خوزستان بالای ۵۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام وضعیت نارنجی گرمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان به ساکنان این مناطق خواست در ساعات ظهر از تردد در فضای باز خودداری کنند.

سبزه زاری افزود: به علت شدت گرفتن گرما، احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و کشتزار‌های مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد و باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از اینگونه حوادث اندیشیده شود.

شرکت توزیع برق خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست مصرف برق خود را مدیریت کنند و به منظور پیشگیری از قطعی برق و افزایش پایداری شبکه توزیع، از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند.

با وجود آنکه روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در مناطق ساحلی خوزستان تعطیل شده بود، ولی مصرف برق به علت افزایش غیرمترقبه دمای هوا، روندی افزایشی داشت.

گرما در مناطق ساحلی خوزستان تا اواخر آبان ماه با شدت و ضعف تداوم دارد.

مناطق ساحلی خوزستان جزء مناطق خشک و بسیار گرم کشور محسوب می‌شوند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد

س مرداد ۱۷ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در نشست آغاز ممیزی بنادر استان بوشهر اظهار داشت: انجام مطلوب این ممیزی کمک می‌کند تا کاستی‌ها، کمبود‌ها و موارد عدم انطباق با الزامات ملی و بین‌المللی شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش جدی شود. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر […]