چین ۱۲ موتور کشتی با سوخت متانول برای کشتی‌های غول پیکر کانتینری سفارش داد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

چین ۱۲ موتور کشتی با سوخت متانول برای کشتی‌های غول پیکر کانتینری سفارش داد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت marinelink؛ براساس این قرارداد  شرکت وارتسیلا پنج موتور کشتی برای شرکت کاسکو  و هفت موتور برای  کشتی‌های کانتینری جدید شرکت کشتیرانی Orient Overseas خواهد ساخت.

بر‌اساس این گزارش هر کشتی با سه موتور ۸ سیلندر و  دو موتور ۶ سیلندر Wärtsilä 32M کار خواهد کرد؛ این بزرگترین سفارش بخش دریایی چین تا کنون برای کشتی‌های نوساز با سوخت متانول است.  

تفاهم نامه اولیه این سفارش توسط وارتسیلا و شرکت چینی در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی نهایی شد و طی روز‌های اخیر به مرحله امضا و اجرا رسید.  

به گفتۀ یکی از مسئولان شرکت وارتسیلا در مراسم امضای این قرارداد، برای تکمیل موتور‌آلات مربوط به کشتی‌های کانتینری این کشتی‌ها به سوخت متانول سیستم‌های پاکسازی اگزوز و کاتالیزوری (SCR) مجهز خواهند شد.  

سرمایه گذاری برای ساخت این موتور‌آلات توسط شرکت  CWEC شانگهای تأمین خواهد شد.  

موتور Wärtsilä 32M با سوخت متانول، گواهینامه و تائیدیه انواع انجمن‌های رده‌بندی سراسر جهان را دریافت کرده است.

در پایان این گزارش آمده است کشتی‌های جدید در دست ساخت چین با ظرفیت ۲۴۰۰۰ teu برای خطوط کشتیرانی Orient Overseas در کارخانه مهندسی کشتی‌سازی Nantong COSCO KHI  و کشتی‌های ۲۴۰۰۰ teu  خط کاسکو در یارد کشتی سازی Dalian COSCO KHI ساخته می‌شوند که در سال ۲۰۲۶ میلادی فعالیت تجاری خود را آغاز می‌کنند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز ساخت ۳۰ فروند شناور مسافری در کشور طی سه ماه آینده/ بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دستور کار بنادر در سال ۱۴۰۳

ش اردیبهشت 15 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مانا، علی‌اکبر صفایی در نشست ماهانه مدیران این سازمان، در ابتدای سخنان خود با اشاره به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران در پاسخ به حمله وقیحانه و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به سفارت و خاک ایران، تصریح کرد: عملیات گسترده، غرور آفرین و بی‌سابقه سپاه […]
آغاز  ساخت ۳۰ فروند شناور مسافری در کشور طی سه ماه آینده،  بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دستور کار بنادر در  سال ۱۴۰۳

همچنین بخوانید: