موضوعات: اخبار دریایی

نیروی دریایی راهبردی ارتش با صلابت از امنیت آبی و دریایی کشور دفاع می‌کند

به گزارش خبرنگار مانا، دریادار شهرام ایرانی در مراسم گرامیداشت شهید بایندر فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در پایگاه دریایی خرمشهر افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با اتکا به جوانان خود توانسته امنیت آبی این کشور را در بالاترین سطح تأمین و فراهم کند.

وی با اشاره به رشادت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس افزود: نیروی دریایی ارتش توانست با ایثار و رشادت‌های بی‌نظیر خود، نیروی دریایی ارتش بعث عراق را به کلی از صحنه جنگ خارج کند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: امروز نیز نیروی دریایی در بالاترین سطح آمادگی رزمی و بازدارندگی قرار دارد.

دریادار ایرانی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی و وحدت قادر هستند همه تهدید‌های دشمنان را خنثی کنند افزود: امنیت خلیج فارس برعهده کشور‌های منطقه است و هیچ نیازی به حضور بیگانگان در این پهنه آبی نیست.

وی با تجلیل از شهید بایندر افزود: شهید بایندر یکی از بهترین الگو‌های استکبار ستیزی و استعمار ستیزی است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، حس میهن پرستی و اعتقادات معنوی را دلیل رشادت شهید بایندر و همرزمانش در آن دوران عنوان کرد و افزود: این شهیدان در تاریخ ایران می‌درخشند.

شهید بایندر فرمانده نیروی دریایی ارتش سوم شهریور ماه سال ۱۳۲۰ در درگیری با متجاوزان انگلیسی در خرمشهر به شهادت رسید.

منبع

مدیر سایت