موضوعات: اخبار دریایی

ابلاغ سیاست های دریامحور نقطه عطف در استفاده از ظرفیت هایی دریایی است

به گزارش خبرنگار بازار، کامبیز جهان بانی صبح چهارشنبه در آیین افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر «کشتی سازی صدرا» اظهار کرد: ظرفیت دریایی سهم ۸۰ درصدی در تبادلات بین المللی دارد و استفاده از ظرفیت دریایی مهم است.

وی با بیان این که ایران در شمال و جنوب با سواحل ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتری نوار ساحلی داریم که ظرفیت ممتاز ماست و کشور ما همواره سعی کرد در راهبردهای خود از ظرفیت دریایی استفاده کند، افزود: سیاست کلی در حوزه سیاست دریامحور توسط رهبری ابلاغ شد و نقطه عطف و چرخش در استفاده از ظرفیت دریایی برای اقتصاد کشور و اقتدار دریایی در منطقه محسوب می شود.

جهانبانی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دریایی در مازندران برای رشد صادرات و توسعه استان مهم بود، خاطرنشان کرد: با قوت در این بخش وارد و اولین کانتینر صادرات مرکبات و کیوی به روسیه و داغستان موجب پویایی شد.

این مسئول گفت: این‌مژده برای صادرات بوده زیرا مسیر دریایی می تواند منجر به گشایش خوب برای اقتصاد استان و تولیدکنندگان و باغداران باشد و در صورت نیاز مشتریان و بزرگ شدن بازار کشتی های بیشتری برای حمل و صادرات مرکبات و گلخانه ای به هر کشوری که بازارهای باشد تامین می کنیم.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر یادآور شد: مازندران سه بندر فعال نوشهر و فریدونکنار و امیرآباد دارد و۲۰ میلیون تن ظرفیت بالفعل بنادر است و باید به صادرات در حوزه دریایی ورود کنند و تجار و صادرکنندگان از این ظرفیت استفاده کنند.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت

آخرین اخبار: