ابلاغ سیاست های دریامحور نقطه عطف در استفاده از ظرفیت هایی دریایی است

به گزارش خبرنگار بازار، کامبیز جهان بانی صبح چهارشنبه در آیین افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر «کشتی سازی صدرا» اظهار کرد: ظرفیت دریایی سهم ۸۰ درصدی در تبادلات بین المللی دارد و استفاده از ظرفیت دریایی مهم است.

وی با بیان این که ایران در شمال و جنوب با سواحل ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتری نوار ساحلی داریم که ظرفیت ممتاز ماست و کشور ما همواره سعی کرد در راهبردهای خود از ظرفیت دریایی استفاده کند، افزود: سیاست کلی در حوزه سیاست دریامحور توسط رهبری ابلاغ شد و نقطه عطف و چرخش در استفاده از ظرفیت دریایی برای اقتصاد کشور و اقتدار دریایی در منطقه محسوب می شود.

جهانبانی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دریایی در مازندران برای رشد صادرات و توسعه استان مهم بود، خاطرنشان کرد: با قوت در این بخش وارد و اولین کانتینر صادرات مرکبات و کیوی به روسیه و داغستان موجب پویایی شد.

این مسئول گفت: این‌مژده برای صادرات بوده زیرا مسیر دریایی می تواند منجر به گشایش خوب برای اقتصاد استان و تولیدکنندگان و باغداران باشد و در صورت نیاز مشتریان و بزرگ شدن بازار کشتی های بیشتری برای حمل و صادرات مرکبات و گلخانه ای به هر کشوری که بازارهای باشد تامین می کنیم.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر یادآور شد: مازندران سه بندر فعال نوشهر و فریدونکنار و امیرآباد دارد و۲۰ میلیون تن ظرفیت بالفعل بنادر است و باید به صادرات در حوزه دریایی ورود کنند و تجار و صادرکنندگان از این ظرفیت استفاده کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لوایح اجرایی سیاست‌های کلی توسعه دریا محور تدوین شود

چ آبان ۱۷ , ۱۴۰۲
به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، فوراً مکاتبات لازم از سوی دفتر هیأت دولت با دستگاه‌های مرتبط صورت گرفت تا لوایح تکلیفی مربوطه تدوین و در مهلت […]