موضوعات: اخبار دریایی

مشکلات صنایع دریایی خوزستان بررسی شد| ضرورت توجه به اقتصاد دریامحور

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار در تشریح جزئیات این خبر اظهار اظهار کرد: با حضور رئیس صندوق حمایت از صنایع دریایی کشور، معاونان وزارت های صمت و اقتصاد و دارایی، مسئولان استانی و فعالان بخش خصوصی، نشستی با موضع بررسی معضلات توسعه صنایع دریایی در استان خوزستان برگزار شد.

وی با اشاره به قدمت و دیرینه ی صنایع دریایی و شناور سازی در استان خوزستان، افزود: ظرفیت و توان خوزستان در توسعه این صنعت و ایجاد زمینه های تحصیل درآمد و ارزآوری از دریا و صنعت آبی کشور، علیرغم تنوع و توان بالا، تاکنون و به دلایل مختلف به بهره برداری کامل نرسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر وجود مشکلات مختلف در میان فعالان اقتصادی این صنعت را مانعی در مسیر توسعه برشمرد و عنوان کرد: تخصیص تسهیلات تخصصی و اختصاصی به فعالان این حوزه در استان خوزستان، خارج کردن مغروقه های اروندرود به منظور گسترش توان بهره از بستر آبی منطقه و احداث شهرک صنعتی اختصاصی در کرانه اروند رود با توجه به احداث پل های مختلف در مسیر واحدهای صنعتی شناورسازی در رودخانه کارون، از اصلی ترین معضلات و درخواست های فعالان اقتصادی استان خوزستان است.

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله بندرگاه های خرمشهر و آبادان با خلیج فارس و دیگر بنادر جنوبی، لازم است به منظور تقویت زمینه توسعه صنایع دریایی اقدامات لازم در زمینه اختصاص یارانه سوخت تجاری و ترانزیت بین المللی به شناورهای فعال این بنادر به منظور ایجاد صرفه اقتصادی و بهبود شرایط فعالیت دریایی انها اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: تخصیص تسهیلات و امتیازات ویژه به فعالان اقتصادی به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی به بازار مستعد کشور عراق که در مجاورت خرمشهر است، یکی از مواردی است که باید به صورت جدی و با توجه به نیازهای وافر این کشور به آن مورد اهتمام قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ایجاد بستر قانونی و فراهم کردن شرایط ورود شناورهای عراقی و پهلو گرفتن در واحدهای صنعتی فعال استان با هدف بازسازی، تعمیر و نوسازی آنها را از ضروریات لازم جهت توسعه ارزآوری و بهبود شرایط صنایع دریایی منطقه برشمرد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت

آخرین اخبار: