موضوعات: سرخط خبرها

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور به ۲۸۰ میلیون تن افزایش یافت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس از بوشهر، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در بوشهر جایگاه استان بوشهر را در عرصه دریانوردی و کشتیرانی را مهم دانست و اظهار داشت: بندر بوشهر در عرصه تجارت دریایی از پیشینه و جایگاه مهمی برخوردار و در این راستا توسعه زیرساخت‌های بندری مورد توجه قرار گرفته است.

وی، با اشاره به افزایش توسعه زیرساخت بندری بوشهر گفت: افزایش پست‌های اسکله، لایروبی بندر، افزایش تناژ کشتی و پذیرش شناور‌ها در بنادر استان بوشهر در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش صادرات از بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ۱۱ ماه امسال صادرات از بنادر استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

اسلامی افزایش تخلیه و بارگیری  کالا در بنادر کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: قبل از دولت یازدهم و دوازدهم ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور ۱۸۰ میلیون تن بود که اکنون به ۲۸۰ میلیون تن افزایش یافته است.

وی، با بیان اینکه بخشی از افزایش ۱۰۰ میلیون تنی افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوده است از افزایش صادرات در کشور خبر داد و تصریح کرد: عملکرد ۱۱ ماهه امسال نشان می‌دهد صادرات کالا از بنادر کشور هفت درصد افزایش یافته و این روند ادامه دارد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت