موضوعات: سرخط خبرها

انتقاد رئیس جمهور فیلیپین از وزیر خارجه اش

زمان مطالعه: 1 دقیقه

پس از حملات تند لفظی وزیر خارجه فیلیپین علیه چین رئیس جمهور این کشور در صدد جمع کردن اوضاع برآمد و گفت که چین همچنان “ولی‌نعمت” دولتش باقی می‌ماند.

به گزارش مرین‌پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فیلیپین یکسری اعتراضات دیپلماتیک را بابت ادعای حضور غیرقانونی ناوهای چینی در منطقه اقتصادی ویژه فیلیپین در دریای چین جنوبی منتشر و به شدت از دولت پکن انتقاد کرد که این انتقادها با واکنش تند رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین روبرو شد.

این واکنش تند از سوی دوترته در حالی بوده که فیلیپین دست کم چهار میلیون دوز واکسن ساخت کمپانی داروسازی چینی “سینوواک” را دریافت کرده که شامل یک میلیون دوز اهدایی از سوی پکن می‌شود.

دوترته در یک نشست خبری گفت: به این دلیل که ما با چین تضاد داریم معنی ندارد که بی ادب باشیم و بی احترامی کنیم.

وی همچنین به دولت پکن تاکید کرد تا به فیلیپینی‌ها اجازه دهد تا در صلح و آرامش در دریای چین جنوبی ماهیگیری کنند و استدلال کرد که در جریان کارزار انتخابات ۲۰۱۶ هرگز به دنبال بازپس گیری آب‌های مورد مناقشه نبوده است.

در دو ماهه گذشته تنش ها بین دو کشور بر سر آب‌های مورد مناقشه شدت گرفت و مانیل اعتراض خود را بابت حضور ناوهای چینی در آب‌های دریای چین جنوبی ابراز داشت و چین نیز تاکید می کند که اقداماتش بر اساس قوانین بین المللی است.

کشورهایی چون بروئنی، مالزی، تایوان و ویتنام نیز مدعی مالکیت آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی هستند.

انتهای پیام

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت