موضوعات: سیاسی نظامی

شی جینپینگ: تعاملات مثبتی بین پکن و تایپه وجود داشته است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین امروز یکشنبه طی پیامی انتخاب «اریک چو» را به عنوان رئیس حزب «کومینتانگ» در تایوان تبریک گفت.

شی در همین رابطه در پیامش گفت: بر اساس بنیاد سیاسی مشترک حمایت از اجماع ۱۹۹۲ و مخالفت با «استقلال تایوان»، در طول این سالها دو طرف در تعاملات مثبتی قرار گرفته، توسعه مسالمت آمیز روابط بین دو طرف تنگه (تایوان) را ترویج داده، مزایایی را برای مردم هر دو طرف به ارمغان آورده و نتایجی قابل توجه را به دست آورده اند.

وی همچنین انتظارات خود را از پایبندی دو حزب (حزب کومینتانگ در تایوان و حزب کمونیست چین) به بنیاد سیاسی مشترک، حمایت از منافع ملی و همکاری برای رفاه مردم، حفظ صلح در سراسر تنگه تایوان و دستیابی به اتحاد و تجدید قوا ملی ابراز کرد.

اریک چو نیز در پاسخ به پیام شی، از وی قدردانی کرد.

وی با ذکر این مسئله که مردم هر دو طرف تنگه تایوان همگی چینی هستند، ابراز امیدواری کرد که دو طرف می توانند اعتماد، مبادلات و همکاری متقابل را بر اساس حمایت از قانون اجماع ۱۹۹۲ و مخالفت با استقلال تایوان تقویت کنند.

پیشتر حزب اپوزیسیون دولت در تایوان، روز شنبه با تعهد به تمدید مذاکرات متوقف شده با چین، اریک چو رهبر پیشین خود را به عنوان رئیس این حزب برگزید.

بر اساس این گزارش، چو با شصت سال سن، پیشتر شهردار شهر تایپه بوده و توانست در انتخابات ریاست حزب حزب «کی ام تی»، «جانی چیانگ» رئیس فعلی این حزب و دو مدعی دیگر را شکست دهد.

لازم به توضیح است که حزب کومینتانگ، حزب مؤسس جمهوری در چین و حزب حاکم در تایوان است.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت