موضوعات: سرخط خبرها

امضاء کنوانسیون تاسیس سازمان بین المللی علائم کمک ناوبری دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



کنوانسیون تاسیس سازمان بین المللی علائم کمک ناوبری دریایی (IALA) توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس امضاء شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، به دنبال تصویب متن کنوانسیون تاسیس سازمان بین المللی علائم کمک ناوبری دریایی در کوالالامپور و امضای نهایی کنوانسیون توسط کشورهای عضو سازمان ملل جهت تغییر وضع این انجمن از یک نهاد غیردولتی به دولتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، با حضور در مقر “آیلا” در پاریس، این کنوانسیون را تایید و امضا کرد.

 

بر اساس این گزارش، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نماینده دولت و با توجه به اهمیت علائم کمک ناوبری دریایی در تامین ایمنی دریانوردی، از سال 1336 در انجمن بین المللی علائم کمک ناوبری دریایی (IALA) عضویت دارد. 

 

این انجمن به منظور تغییر وضعیت از یک نهاد بین المللی غیردولتی به دولتی، طی سال های 2017، 2018 و 2019 میلادی کنفرانس های پیش دیپلماتیک را در پاریس، مراکش و استانبول برگزار کرد.

 

با تصویب متن کنوانسیون تاسیس در کوالالامپور، امضای نهایی کنوانسیون توسط تمامی کشورهای عضو سازمان ملل مطرح شد و جشن امضاء نیز در روز 26 ژانویه 2022 مطابق با 6 بهمن 1400 در مقر IALA در پاریس برگزار شد. 

 

بر پایه این گزارش،  در تاریخ چهار بهمن ماه جاری، مجوز هیأت وزیران برای امضای سند نهایی و پیگیری موضوع تا تصویب نهایی صادر شد و متعاقباً سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس از طرف ایران در مقر IALA حضور یافت و در آخرین روز از مهلت تعیین شده (26 ژانویه 2022 مطابق با 6 بهمن 1400) کنوانسیون تاسیس سازمان بین المللی علائم کمک ناوبری را امضا کرد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت