موضوعات: سرخط خبرها

تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد

زمان مطالعه: 3 دقیقه



رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و‌مدیرعامل سازمان بنادر با همراهی مسئولان استانی و مدیران بندری و دریایی شرق مازندران از پروژه‌‌های سرمایه‌گذاری، توسعه‌ای و مسئولیت‌های اجتماعی بندر امیرآباد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بازدید میدانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند پیشرفت طرح‌های اجرایی و زیرساختی بندر امیرآباد، درحالی صورت گرفت که در بازدید اخیر، رئیس‌ جمهور از این بندر ، بر ” تکمیل تمامی ظرفیت‌های زیرساختی و روبنایی” این بندر مهم و استراتژیک و “تبیین اهمیت راه‌اندازی کارخانجات صنعتی و تولیدی در پسکرانه‌های بندری”، تاکید و مقرر شد : ظرفیت‌ های تولیدی، صادراتی و تجاری موجود در بندر ترانزیتی امیرآبادبه  سرعت فعال و‌ در فرایند توسعه قرار  گیرد.

* برنامه‌ریزی برای رونق ترافیک بندری در بنادر شمال ایران

علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس در بندر امیرآباد، با اعلام برنامه‌های کلان این سازمان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیراباد، تاکید کرد: در راستای راهبردهای توسعه‌ای دولت برای ارتباطات گسترده اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه، برنامه‌ریزی شده تا با عملیاتی‌سازی همکارهای بندری و دریایی منطقه‌ای و بین‌المللی، ترافیک بندری را در بنادر شمال‌ کشور، به‌ویژه در بندر ترانزیتی و صادراتی امیراباد، افزایش بدهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت ۱۴ میلیون تنی بندر امیرآباد و سهم قابل توجهی تخلیه‌وبارگیری در این بنادر از تجارت دریایی شمال کشور، اظهار داشت: با افزایش جذب سرمایه‌گدازی بخش‌خصوصی و بهره‌برداری از ۲۶ پروژه مهم تولیدی و در دست‌تکمیل بودن ۱۴ پروژه مهم عمرانی دیگر، در آینده نزدیک شاهد رونق اقتصادی و اشتغال در این بندر خواهیم بود.

صفایی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بنادر برای ایجاد زیرساخت‌های تفریحی در منطقه گردشگری بندر امیرآباد، عنوان کرد: برای عملیاتی این پروژه، در مرحله انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار مناسب هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه مهم رو-رو ریلی در بندر امیراباد، تاکید کرد: برنامه‌ریزی شده تا این پروژه قدیمی و به‌جامانده از قبل، تا پایان سال، به بهره‌برداری برسد.

* تقدیر از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر در استان‌های ساحلی

در این نشست همچنین غلام‌رضا شریعتی، نماینده مردم شرق استان مازندران در مجلس با تمجید از برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی بندر امیرآباد و سازمان بنادر در بخش پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی، تاکید کرد: سازمان بنادر همواره، در کنار اجرای پروژه‌های تخصصی و زیرساختی خود، توجه ویژه‌ای هم به طرح‌های مسؤلیت اجتماعی داسته که قابل تقدیر است.

این نماینده مجلس با اشاره به سهم بالای بندر امیرآباد در تخلیه‌وبارگیری کالاهای اساسی گفت: با ساخت و توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی در پسکرانه بندری، انتطار می‌رود که تامین مایحتاج اساسی مردم نیز با سهولت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به عدم دسترسی راحت مردم به سواحل دریای خزر، برنامه‌ ریزی سازمان بنادر و دریانوردی برای عملیاتی سازی ذون تفریحی در بندر امیرآباد را بسیار مطلوب برشمرد.

* اعلام مهم‌ترین اهداف دریایی و بندری امیرآباد در سال ۱۴۰۱

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در مورد اهداف بندرامیراباد در سال ۱۴۰۱ در بخش دریایی، عنوان کرد: هوشمندسازی بندر امیرآباد از ۱۰ به ۳۰ درصد از طریق انجام هوشمندسازی علائم کمک ناوبری و ارتقای سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت بندر امیرآباد از ۲۰ به ۲۲ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵) از مهم ترین اهداف دریایی مدنظر در سال جاری است.

سعیدی پور افزود: ارتقای سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری در بندر امیرآباد  از ۱۰ به ۱۱ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵) دیگر هدف دریایی تبیین شده در بندر امیرآباد طی سال جاری قلمداد می‌شود.

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد درباره اهداف بندری اعلام کرد: افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بندر امیرآباد به میزان ۷۰۰۰ میلیارد ریال و توسعه دولت الکترونیک در این بندر از ۷۰ به ۸۰ درصد از طریق راه اندازی مانیتورینگ کشتی ها از مهم ترین اهداف بندری طی سال جاری است.

سعیدی پور افزود: ارتقای توان عملیاتی بنادر از طریق رشد نرم های عملیاتی در بندر امیرآباد از ۱۱ به ۱۴ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵) دیگر هدفی که در سال ۱۴۰۱ در بندر امیرآباد نسبت به تحقق آن گام برخواهیم داشت.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت