موضوعات: شیلات

اقدام مشترک ترویجی شیلات اردبیل و وزارت جهاد کشاورزی کلید خورد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد الله‌بخش عصر چهارشنبه در آئین امضای تفاهمنامه همکاری علمی، آموزشی و ترویجی اداره کل شیلات استان اردبیل و معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: این تفاهمنامه همکاری در حوزه‌های آبزی‌پروری و شیلاتی پهنه‌های ترویجی ما بین اداره کل شیلات استان اردبیل و معاون سازمان تحقیقات، آموزش و رئیس آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسید.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای عملیاتی کردن برنامه‌ها، ارتقا راندمان مراکز آبزی‌پروری، تولید ماهیان گرم‌آبی و سردآبی و همچنین تحول در تغذیه و سبد غذایی مصرف‌کنندگان از حیث تقویت فرهنگ مصرف ماهی اقدام به انعقاد این تفاهمنامه کرده است.

سرپرست اداره کل شیلات استان اردبیل گفت: ماهی غنی از عناصر و پروتئین‌های ضروری مورد نیاز بدن انسان است که با ترویج مصرف آن در سطح استان اردبیل و شهرستان‌های تابعه در قالب این تفاهمنامه، در صدد اجرای برنامه‌های ترویجی وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

الله‌بخش استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و لزوم استفاده از شیوه‌های نوین آبزی‌پروری را از محورهای اصلی فعالیت در شیلات اردبیل اعلام کرد.

سرپرست اداره کل شیلات استان اردبیل افزود: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های عظیم تولید آبزیان است که ضروری است با شناسایی این ظرفیت‌ها نسبت به رونق اشتغال در این حوزه اقدام شود.

منبع

مدیر سایت