موضوعات: شیلات

تولید خوراک آبزیان استان اردبیل افزایش می‌یابد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد الله‌بخش عصر سه شنبه در بازدید از کارخانه تولید خوراک دام استان اظهار کرد: با حمایت و رفع مشکلات کارخانه تولید خوراک دام استان نه تنها شاهد افزایش تولید و رفع نیاز داخلی استان به این نهاده ارزشمند خواهیم بود بلکه امکان صادرات و تأمین نیاز استان‌های همجوار و همچنین کشورهای همسایه نیز میسر خواهد شد.

وی بیان کرد: کارخانه صدرانه قابلیت تولید انواع غذای آبزیان از جمله خوراک ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری را دارد اما اکنون این کارخانه با توان یک چهارم ظرفیت اصلی و حدود ۲۰۰ تن تولید مشغول به فعالیت است در حالی که ظرفیت اسمی این مجموعه تولید ماهانه ۸۰۰ تن خوراک آبزیان است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل ادامه داد: به رغم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان، اردبیل از وجود کارخانه تولید غذای آبزیان و خوراک مصرفی بی‌بهره است که با توجه به تولید ۱۰ هزار تن انواع ماهی در استان انتظار می‌رود این خلأ نیز برطرف شود.

الله‌بخش تصریح کرد: ما نباید به پرورش ماهی قزل‌آلا و یا ماهیان زینتی به صورت محدود اکتفا کنیم بلکه شایسته است در مسیر صادرات این محصولات به کشورهای همسایه اقدامات جدی را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اعلام حمایت از این واحد تولیدی از طریق پرداخت تسهیلات مناسب برای خرید دستگاه‌های جدید و تجهیز کارخانه، برای پیگیری رفع مشکلات و موانع تولید آن در اسرع وقت قول مساعد داد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت