موضوعات: شیلات

زلزله به ۸۰۰ هکتار از مزرعه پرورش میگو سایه خوش بندرلنگه خسارت زد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرسول دریایی روز دوشنبه در بازدید از مجتمع پرورش میگوی سایه خوش که خسارت زیادی در زلزله به آن وارد شده است، افزود: در بررسی‌های اولیه از مناطق زلزله زده دیواره استخرهای پرورش میگو، ورودی و خروجی استخرها، کف استخرها، کانال آبرسان مزرعه، ایستگاه پمپاژ و موتور خانه‌ها تخریب شده و شکاف‌های بزرگ در تمام مزرعه ها ایجاد شده و بیش از ۶۰ پایه برق افتاده است.
وی بیان داشت: به دلیل تخریب شدید دایک‌ها و خروجی‌ها امکان برداشت میگو وجود ندارد و در بررسی اولیه سایت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری سایه خوش بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.
مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین از ارسال ماشین آلات سنگین  و نیمه سنگین راه سازی به مجتمع پرورش میگوی زلزله زده سایه خوش جهت بازسازی و ترمیم دایک ها جهت سهولت برداشت میگو خبرداد.
 دریایی با اشاره به اینکه خسارات وارده پس از زلزله به این مجتمع ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پرورش میگو بسیار سنگین بوده است، گفت: با تصمیم  گیری ستاد بحران شیلات هرمزگان مقرر شد اولویت اول برداشت میگوی موجود در مزارع و ترمیم دایک ها استخر و رفع قطعی برق این مزرعه ها می باشد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با ورود جامعه شیلاتی از سرتاسر استان هرمزگان و حمایت از مناطق زلزله زده کمک های خوبی جمع آوری و به منطقه ارسال شده و در حال حاضر نیز از همین طریق ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین مورد نیاز در حال فراهم شدن است.
دریایی افزود: بی شک کارکنان شیلات استان و همچنین بهره برداران شیلاتی نیز در کنار سایر هموطنان ضمن ابراز همدردی با مردم مناطق زلزله زده ، در جهت خدمت و کمک به آن ها دریغ نخواهند کرد.
زلزله های پی درپی بویژه ۶.۱ و۶.۳ریشتری بامداد شنبه – یازدهم تیر ماه – در بندر خمیرو بندرلنگه استان هرمزگان رخ داد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت