موضوعات: اخبار دریایی

اجرای طرح بهبود شاخص‌های بهره وری در بندر خرمشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، نورالله اسعدی در نشست هم اندیشی بررسی پروژه مطالعاتی ارزیابی برنامه‌های استراتژیک بندر خرمشهر در چشم انداز ۱۰ ساله افزود: در فاز نخست این طرح که در ۶ مرحله عملیاتی توسط دانشکده مدیریت، علم و فنّاوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهیه شده است، شناخت وضعیت موجود، تحلیل شکاف و تدوین وضعیت مطلوب در حوزه فعالیت‌های بندری و منابع انسانی بررسی می‌شود.

وی تدوین و اجرای برنامه‌ریزی استراتژیک را مرحله دوم این سند بالادستی در بندر خرمشهر بیان کرد و گفت: ارزیابی و بهبود برنامه‌ریزی استراتژیک و ارائه راهکار‌های عملیاتی در مرحله سوم و چهارم اجرا خواهد شد.

اسعدی خاطرنشان کرد: در مرحله پنجم ریشه‌یابی راهکار‌های افزایش سرانه حضور مفید فراگیران در دوره‌های آموزشی و ارتقاء آگاهی مدیران در زمینه ضرورت دوره‌های مصوب شده است و در مرحله ششم نیز گزارش نهایی طرح شامل جمع بندی نتایج فاز‌های پیشین تدوین و ارائه می‌گردد.

وی اظهار داشت: شناخت ظرفیت‌های موجود بندر خرمشهر، تحلیل شکاف و تدوین وضعیت مطلوب در حوزه فعالیت‌های بندری و منابع انسانی از بارزترین فاز‌های این پروژه مطالعاتی است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: این پروژه می‌تواند در زمینه افزایش جذب سرمایه‌گذاران، کاهش هزینه‌ها‌ی بندر خرمشهر باشد و منجر به افزایش سهم عملیات بندری شود.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت‌های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم را برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی دارد.

همه تاسیسات بندری خرمشهر در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران و اشغال این شهر بندری، نابود شد.

بازسازی این بندر استراتژیک و راهبردی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان جنگ و اشغالگری رژیم بعثی عراق شروع شد و هم اکنون به بندری فعال تبدیل شده است.

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت