موضوعات: سرخط خبرها

گزارش تصویری |گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در سازمان بنادر برگزار شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

روز دوشنبه 11 مهر 1401، جشن روز جهانی دریانوردی در سالن آمفی تئاتر سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و لشگری برگزار شد.




مرین‌پرس

روز دوشنبه 11 مهر 1401، جشن روز جهانی دریانوردی در سالن آمفی تئاتر سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و لشگری برگزار شد.

این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن آغاز شد و پس از پخش کلیپی مرتبط با صنعت دریانوردی، آقای دکتر مجید علی نازی، عضو هیئت عامل سازمان بنادر خیر مقدم را به حضار ایراد کرد.

پس از آن، رئیس سازمان شیلات کشور، آقای مهندس حسینی آخرین آمار شیلات کشور را ارائه داد.

طبق برنامه، قرار بود که سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران سخنرانی کند، اما به دلیل غیبت ایشان نوبت به سخنرانی دریادار شهرام ایرانی ، فرمانده نیروی دریایی ارتش رسید.

در ادامه آقای دکتر رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس سخنرانی کرد.

پس از آن، آقای دکتر علی اکبر صفایی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، آماری مجمل از بنادر کشور، پروژه های زیرساختی، وضعیت ناوگان کشتیرانی کشور و همچنین پروژه های گردشگری دریایی مرتبط با جام جهانی قطر ارائه کرد.

سخنران پایانی مراسم جشن روز جهانی دریانوردی وزیر راه و شهرسازی، آقای مهندس رستم قاسمی بود. وزیر راه و شهرسازی که در دوران نقاهت پس از جراحی کمر به سر می برد، در سخنانی کوتاه به سیاست راهبردی وزارت راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور اشاره کرد.

در پایان نیز از دریاییان نمونه کشور تقدیر به عمل آمد.

* در گزارش از سایت فارس نیز نقل شده است.

منبع

مدیر سایت