موضوعات: سرخط خبرها

پیگیری بیمه ملوانان و صیادان در مجلس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش راد به نقل از مهر، سمیه رفیعی ظهر شنبه در نشست با مدیران بخش کشاورزی استان هرمزگان، با اشاره به دغدغه‌های صیادان در حوزه بیمه‌ای اظهار داشت: طرحی در مجلس مطرح است که مشکل بیمه ملوانان و صیادان حل شود و این مسئله در حال حاضر در معاونت نظارت مجلس در حال پیگیری است. سازمان تأمین اجتماعی کشور بدقلقلی‌هایی را در می‌آورد و نمی‌خواهد زیربار پذیرش بیمه صیادان برود اما مجلس مصمم است که این اتفاق بیافتد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تاکیدکرد: هیچ‌کسی نمی‌تواند بهتر از صیاد بگوید اوضاع دریا چگونه است و آنچه که از پایش‌ها به نظر می‌آید گواه است که وضعیت ذخایر آبزیان به هیچ عنوان خوب نیست و اگر قرار است وضعیت صید ما ادامه‌دار باشد باید تمهیداتی اندیشیده شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: اوضاع آبزیان در منطقه واقعاً بحرانی است و صیادان باید دلشان برای منطقه و زیستگاه‌های آبزیان بسوزد و لازم است برای حل این مشکل از نظرات صیادان بومی نیز استفاده شود.

وی ابرازداشت: اظهارات در مورد وجود صید غیر مجاز و عدم ساماندهی شناورهای صیادی کاملاً درست است، قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی درحال بازنگری است و خیلی از مسائل همچون جرم‌انگاری صید غیرمجاز درحال بررسی است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: با این حال می‌شود با خلاقیت و گرفتن نظر ذی‌نفعان، مردم و محیط زیستی‌ها بسیاری از آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها را تا بازبینی کامل قانون اصلاح کرد چرا که بسیاری از آئین‌نامه‌ها واقعاً نخ‌نما شده‌اند.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت