موضوعات: سرخط خبرها

ساخت 587 فروند شناور در هرمزگان طی 9 ماهه گذشته/ صدور بیش از 2 هزار گواهینامه دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: طی 9 ماهه سال جاری 587 فروند شناور در شرکت‌های شناورسازی‌ استان ساخته شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، “اسماعیل مکی‌زاده” با اشاره به ساخت  587 فروند شناور در 9 ماهه سال جاری در استان افزود: این شناورها در ۶۵باب کارگاه درون استانی ساخته شده اند.  

وی ادامه داد: در حال حاضر 11 نوع از انواع گواهینامه دریایی صادر شده که می‌توان به گواهینامه‎های ثبت جدید، صدور گواهینامه‌های حداقل خدمه، ثبت موقت، بین‌المللی امنیت، امنیت موقت، ابطال ثبت، گواهینامه‌های تاییدیه کارگاه و شناورسازی‌های (ساخت و تعمیر شناورها) و غیره اشاره کرد. 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان صدور گواهینامه در 9 ماهه سال جاری را نیز 2 هزار و 274 فقره اعلام کرد که این تعداد در مقایسه با سال گذشته که یک‌هزار و 587 فقره بوده به 23 درصد افزایش یافته است. 

مکی‌زاده گفت: همچنین در 9 ماهه سال جاری، 286 گواهینامه ثبتی شناورهایی که بدنه آنها از نظر انتفاع(قابلیت بهره‌برداری) خارج شده بود، ابطال شد. 

وی ادامه داد: موسسه‌های رده بندی معتبر فعال در استان در 9 ماهه سال جاری تا کنون از 2 هزار و 519 شناور ثبتی استان بازدید کرده‌اند و برای آنها گواهینامه ایمنی صادر شده است. 

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تعداد کارگاه‌ها و کارخانه‌های مجاز شناروسازی استان با نظارت اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها از 52 باب کارگاه در سال 95 به 65 باب در سال جاری رسیده است.

منبع

مدیر سایت

آخرین اخبار: