موضوعات: اخبار دریایی

۱۵ کیلومتر مربع از آب‌های جزیره خارگ دچار آلودگی‌های نفتی است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فرهاد قلی‌نژاد در گفتگو با مرین‌پرس در بوشهر با اشاره به آلودگی نفتی در اطراف جزیره خارگ اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۵ کیلومتر مربع اطراف جزیره خارگ آلوده به نفت است.

وی از آغاز عملیات پاکسازی لکه‌های نفتی در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: در پی آلودگی نفتی و مشاهده لکه‌های نفتی در اطراف جزیره خارگ، عملیات پاکسازی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر طول این لکۀ نفتی را پنج در سه کیلومتر در مجموع ۱۵ کیلومتر مربع دانست و گفت: علت آلودگی نفتی توسط کارشناسان محیط زیست در حال بررسی است و با تعیین نتیجه ضمن برآورد و مطالبه خسارت وارده به اکوسیستم دریایی علیه آلوده کنندگان شکایت و پیگیری حقوقی می‌شود.

قلی‌نژاد بیان کرد: علت اینگونه آلودگی‌ها معمولاً به سبب نشت نفت از خطوط لوله انتقال نفت و یا ناشی از تخلیۀ نفت از کشتی‌های نفتکش می‌باشد که بررسی‌های لازم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اینگونه آلودگی‌های نفتی سبب آسیب به اکوسیستم دریایی و تنوع زیستی خلیج فارس می‌شود که در سال‌های اخیر اداره کل محیط زیست استان بوشهر هر‌گونه آلودگی را بررسی و علیه آلوده کنندگان شکایت و خسارت‌ها نیز برای بازسازی زیستگاه در حال مطالبه است و باید اقدامات پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد که سازمان محیط زیست در این خصوص با جدیت پیگیری می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: آلودگی‌هایِ مکرر نفتی در خلیج فارس نیازمند تدوین برنامه پیشگیری و انجام اقدامات کنترلی جدی و مؤثر است.

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت