موضوعات: سرخط خبرها

بازدید 1500 نفر از مسافران و گردشگران نوروزی از موزه دریایی بندر نوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه



از ابتدای نوروز 1402 تا به امروز بیش از 1500 نفر از مسافران و گردشگران از موزه دریایی بندر نوشهر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی و نماینده ویژه سازمان بنادر و دریانوردی روز سه شنبه در بازدید از موزه دریایی بندر نوشهر،  این موزه را یک موزه غنی و بروز دریایی توصیف کردو اظهار داشت: این موزه در راستای اشاعه فرهنگ دریایی ایجاد و راه‌اندازی شده و اکنون شاهد حضور مسافران و گردشگران نوروزی از اقصی نقاط کشور در این موزه دریایی هستیم.

به گفته علی اکبر مرزبان، ابزار و امکانات بسیار قدیمی و بعضاً تاریخی ویژه کشتیرانی و دریانوردی در این موزه در پیش روی چشم بازدیدکنندگان قرار دارد و همچنین عکس‌هایی از روند احداث بندر نوشهر در سال1310 نیز جذابیت خاصی به این مجموعه بخشیده است. 

وی تأکید کرد: با وجود همه تلاش‌ها و زحمات ارزشمندی که در برپایی موزه دریایی بندر نوشهر انجام شد اما هنوز جا برای غنی‌تر شدن موزه دریایی بندر نوشهر در بخش‌های مختلف وجود دارد و از همین جا از همه کسانی که اشیا یا نمادهای دریایی قدیمی در اختیار دارند می خواهیم آن‌ها را به این موزه اهدا کنند تا به نام خودشان ثبت شود و برای بازدید عموم به نمایش در آید. 

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: دوره‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان علاقمند به فعالیت‌های دریایی در قالب نمایش‌های کوتاه مدت 10 دقیقه‌ای تهیه شود تا اشاعه فرهنگ دریایی از همین سنین فراگیر شود. 

وی در پایان از تلاش ها و اقدامات مسئولان و کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و نیز مجموعه پرسنل این اداره‌ کل و همچنین همه مسئولان استانی و شهرستانی که در راستای ایجاد سفرهای ایمن دریایی نوروزی تلاش کرده‌اند قدردانی کرد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت