موضوعات: سیاسی نظامی

روایت فرمانده «ناوگروه ۸۶» از جراحی آپاندیس وسط اقیانوس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار فرزاد فتاحی پیش از ظهر یکشنبه در ارائه گزارشی از سفر ناوگروه تحت فرماندهی اش به دور دنیا اظهار کرد: این ناوگروه در قالب ناو مکران، ناو دنا و یک بالگرد و یگان پهپادی به آب‌های دور دنیا اعزام شد.

وی افزود: سربازان ولایت توانستند برای اولین بار با ناوشکن تمام ایرانی دنا به امر ولی زمان خود و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت خطوط کشتیرانی، اثبات خودکفایی و دانش قدرت نظامی و صنعت دریایی را نشان داده و پیام صلح و دوستی را منتقل و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در آب‌های دنیا به اهتزاز درآورد.

دریادار فتاحی تأکید کرد: ما ثابت کردیم تا پای جان با عهدی که با ولایت بستیم، هستیم و دیگر نمی‌گوییم «می توانیم» بلکه به امر ولی زمان ما توانستیم، ما ملت ایران توانستیم و با تکیه بر توان و دانش بومی خویش توانستیم این مأموریت مهم را انجام دهیم.

وی به انجام ۳ عمل جراحی در این ناوگروه با تدابیر از پیش تعیین شده و با تجهیزات موجود از جمله دو عمل آپاندیس و یک عمل شکستگی دست افسران خبر داد و گفت: دهها مأموریت متنوع نیز در قالب این ناوگروه به انجام رسید.

فرمانده ناوگروه ۸۶ اضافه کرد: رزمندگان این ناوگروه همگی از شیران ایران هستند که هر کدام با روحیات محکم و استوار و معنوی خویش تداعی گر یاد و خاطره و خلق و خو و ایمان شهدای دلاور ۸ سال دفاع مقدس از باکری تا همت و خرازی بودند و با اقتدای به ائمه اطهار و با برپایی محافل مهم معنوی و مناسبتی از محرم و صفر و احیا و قدر و توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) با ایمان قوی این مأموریت را به پایان برسانند.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت