روایت فرمانده «ناوگروه ۸۶» از جراحی آپاندیس وسط اقیانوس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار فرزاد فتاحی پیش از ظهر یکشنبه در ارائه گزارشی از سفر ناوگروه تحت فرماندهی اش به دور دنیا اظهار کرد: این ناوگروه در قالب ناو مکران، ناو دنا و یک بالگرد و یگان پهپادی به آب‌های دور دنیا اعزام شد.

وی افزود: سربازان ولایت توانستند برای اولین بار با ناوشکن تمام ایرانی دنا به امر ولی زمان خود و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت خطوط کشتیرانی، اثبات خودکفایی و دانش قدرت نظامی و صنعت دریایی را نشان داده و پیام صلح و دوستی را منتقل و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در آب‌های دنیا به اهتزاز درآورد.

دریادار فتاحی تأکید کرد: ما ثابت کردیم تا پای جان با عهدی که با ولایت بستیم، هستیم و دیگر نمی‌گوییم «می توانیم» بلکه به امر ولی زمان ما توانستیم، ما ملت ایران توانستیم و با تکیه بر توان و دانش بومی خویش توانستیم این مأموریت مهم را انجام دهیم.

وی به انجام ۳ عمل جراحی در این ناوگروه با تدابیر از پیش تعیین شده و با تجهیزات موجود از جمله دو عمل آپاندیس و یک عمل شکستگی دست افسران خبر داد و گفت: دهها مأموریت متنوع نیز در قالب این ناوگروه به انجام رسید.

فرمانده ناوگروه ۸۶ اضافه کرد: رزمندگان این ناوگروه همگی از شیران ایران هستند که هر کدام با روحیات محکم و استوار و معنوی خویش تداعی گر یاد و خاطره و خلق و خو و ایمان شهدای دلاور ۸ سال دفاع مقدس از باکری تا همت و خرازی بودند و با اقتدای به ائمه اطهار و با برپایی محافل مهم معنوی و مناسبتی از محرم و صفر و احیا و قدر و توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) با ایمان قوی این مأموریت را به پایان برسانند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شمیم عطر بارگاه رضوی در آیین استقبال از ناوگروه ۸۶ پیچید

ی اردیبهشت 31 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر یکشنبه به مناسبت ورود ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، خادمان حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با سفر به استان هرمزگان و شهر بندرعباس، پرچم بارگاه ملکوتی امام هشتم علیه السلام را به میان دریادلان […]

همچنین بخوانید: