نقش به سزای نیروی دریایی ارتش در تأمین نیروهای متخصص دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، امیردریادار شهرام ایرانی در جمع دانشجویان دانشکده افسری ارتش جمهوری اسلامی در اردوی معارف جنگ به میزبانی بندر امام خمینی(ره) با اشاره مأموریت ناوگروه 86  در پیمایش دریایی 360 و درنوردیدن اقیانوس‌ها که موجب امید و افتخار در کشور شد، گفت: حضور فعالانه در رزمایش‌های منطقه‌ای با ناوشکن‌های ساخت داخل یکی دیگر از افتخارات بارز نیروی دریایی راهبردی ارتش است که  شگفتی و ستایش یگان‌های نظامی شرکت‌کننده در آن رزمایش‌ها را به دنبال داشت.

وی با قدردانی از  همکاری شایسته و تنگاتنگ اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تمهید زمینه برگزاری شایسته اردوی معارف جنگ ،  این همکاری همدلانه را ناشی از درک و شناخت عمیق مدیران و کارکنان این بندر از نقش نیروهای مسلح کشورمان در تأمین امنیت عنوان کرد.

بهره گیری از ظرفیت دانشکده دریایی ارتش برای تربیت نیروی متخصص دریایی مورد نیاز  کشور

در این نشست همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان نیز با اشاره به امکان تردد شناورهای بالای 70 هزار تن در این مجتمع بزرگ بندری گفت: با تقویت زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری، این مجتمع بندری پذیرای کشتی‌هایی با تناژ بالا به منظور تخلیه و بارگیری بخش عمده کالاهای اساسی مورد نیاز کشور است و با توسعه و بهره‌گیری از پایانه‌های مکانیزه 12 میلیون تن بر  امکان تخلیه، بارگیری و انبارش کالای اساسی افزوده شده است.

گرایلو با اشاره به پروژه اراضی توسعه‌ای بندر با هدف ایجاد زیرساخت‌های بندری به منظور گسترش فعالیت‌های لجستیک بندری گفت: این بندر در حال حاضر هیچ محدودیتی برای پذیرش شناورها و تخلیه و بارگیری انواع کالاها ندارد و  با جذب سرمایه‌گذران بخش خصوصی و توسعه روساخت‌های بندری این امکان برای تمامی فعالیت‌های بندری و دریایی  فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری به منظور رونق فعالیت‌های بازرگانی و اقتصاددریا محور را فرصتی ارزنده و مهم برای نسل‌های آتی کشور عنوان کرد.

گرایلو در ادامه با اشاره به دانش‌آموختگی بخشی از نیروهای حوزه دریایی کشور از جمله مدیران سازمان بنادر و دریانوردی  در دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: همکاری آموزشی و علمی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اعضای شورای عالی دریایی می‌تواند نقش به سزایی در تأمین نیروهای متخصص دریایی مورد نیاز حوزه دریایی کشور از جمله سازمان بنادر و دریانوردی ایفا کند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یک کشتی از رده خارج عامل شروع درگیری در آسیا

س اردیبهشت 11 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه در پرمناقشه‌ترین راه دریایی جهان، خطر جنگ بعدی آسیا به یک کشتی از رده خارج سوراخ زنگ زده بستگی دارد که کنار یک آب‌سنگ پهلو گرفته است.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا و به نقل از اکوایران، در پرمناقشه‌ترین راه دریایی جهان، خطر جنگ […]

همچنین بخوانید: