حوزه لجستیکی و حمل ونقل دریایی می تواند موقعیت خوبی برای ایران فراهم کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

حوزه لجستیکی و حمل ونقل دریایی می تواند موقعیت خوبی برای ایران فراهم کند




تین نیوز


رئیس اندیشکده نظام مسائل حکمرانی کشور از راه اندازی نخستین مرکز مطالعات راهبردی اقتصاد دریا و مرکز توسعه کسب و کارهای دریایی خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمود نظر نیا رئیس اندیشکده نظام مسائل حکمرانی کشور اظهار کرد: در اولین رویداد بین المللی همتایابی اقتصاد دریا محور، پیرو تفاهم نامه ای که بین اندیشکده نظام مسائل حکمرانی کشور و دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور برقرار شده بود اولین مرکز مطالعات راهبردی توسعه اقتصاد دریا محور راه اندازی شد.

وی افزود: دیگر اقدامی که در راستای کمک به اقتصاد دریا محور انجام شده است راه اندازی اولین مرکز بین المللی توسعه کسب و کار دریایی است.

نظرنیا تاکید کرد: این دو مرکز به عنوان بازوی مشورتی، فکری و علمی دبیر خانه شورای عالی توسعه صنایع دریایی هستند و در کنار آن ها آموزش عالی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را در دستور کار قرار خواهند داد.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به پتانسیل های اقتصادی موجود در جزیره قشم و موقعیت های استراتژیک جغرافیایی و ظرفیت های اقتصادی ویژه ای که در این منطقه وجود دارد به عنوان هاب انرژی و هاب اقتصاد دریا محور می تواند نقش خوبی را در توسعه دریامحور ایفا کند.

رئیس اندیشکده نظام مسائل حکمرانی کشور با اشاره به اهمیت تلاش برای توسعه اقتصاد دریا محور، گفت: حلقه مفقوده در توسعه اقتصاد دریا محور در وهله اول امکانات زیرساختی و لجستیکی است.

وی با بیان این که حوزه لجستیکی و حمل و نقل دریایی می تواند موقعیت خوبی را برای جمهوری اسلامی فراهم کند، تاکید کرد: کریدور شمال و جنوب باید در ایران تکمیل شود تا بتوانیم در کمترین زمان مراودات تجاری خود را با کشورهای منطقه به سرانجام برسانیم و از این مزیت بین المللی نهایت استفاده را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: با ظرفیت حمل و نقلی که در این کریدور وجود دارد می توانیم یک پیوند اقتصادی بین کشورهای حاشیه دریای خزر با قشم و خلیج فارس ایجاد کنیم.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اختصاص  ۵۰۰ میلیون دلار برای نوسازی ناوگان ریلی کشور

ج اردیبهشت 28 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ۵۰۰ میلیون دلار از محل تهاتر نفت برای خرید قطعات و تعمیرات و نوسازی ناوگان ریلی کشور اختصاص دادیم.به گزارش اقتصاد سرآمد، سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشستی با تولیدکنندگان و تعمیرکاران ناوگان ریلی […]

همچنین بخوانید: